Британското автопроизводство спада заради сянката на Brexit
Компаниите на Острова са силно зависими от вноса на авточасти от Европа
~ 1 мин.
Британското автопроизводство през юли е намаляло с 11% спрямо същия период на 2017 г. Причините са както промени по моделите коли, така и сезонни промени в начина на работа. Голямо влияние обаче оказва и предстоящата промяна на емисионните стандарти заради излизането на Обединеното кралство от Европейския съюз.
През миналия месец са били произведени 121 хил. автомобила, като конкретно производството за вътрешния британски пазар се сринало 35%. Продукцията за износ пък е намаляла с 4.2%. Това гласи доклад на Общността на автомобилните производители и търговци (SMMT) в страната, пише Business Insider.
„По-голямата картина е сложна и месечните колебания са неизбежни, тъй като производителите трябва да управляват производствени цикли, оперативни промени и крехкия баланс от търсене и предлагане на различните пазари”, коментира главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус.
Въпреки тези сезонни фактори, британската автомобилна индустрия е притеснена относно възможните сътресения, до които може да доведе Brexit. Автопроизводителите на Острова са силно зависими от доставки на части от Европа, а освен това ЕС е най-големият им пазар за износ.
„За да гарантираме бъдещ растеж, се нуждаем от политическа и икономическа яснота в страната. Също така ни трябва продължаване на благоприятните търговски споразумения с ЕС и други ключови пазари”, обяснява Хоус.
Обединеното кралство изнася повечето от автомобилите, които се произвежда, но освен това внася много чуждестранни модели коли – 86% от новите превозни средства са от чужди пазари. От тези 86% пък 69 са от страни членки на ЕС.
През миналия месец са били произведени 121 хил. автомобила, като конкретно производството за вътрешния британски пазар се сринало 35%. Продукцията за износ пък е намаляла с 4.2%. Това гласи доклад на Общността на автомобилните производители и търговци (SMMT) в страната, пише Business Insider.
„По-голямата картина е сложна и месечните колебания са неизбежни, тъй като производителите трябва да управляват производствени цикли, оперативни промени и крехкия баланс от търсене и предлагане на различните пазари”, коментира главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус.
Въпреки тези сезонни фактори, британската автомобилна индустрия е притеснена относно възможните сътресения, до които може да доведе Brexit. Автопроизводителите на Острова са силно зависими от доставки на части от Европа, а освен това ЕС е най-големият им пазар за износ.
„За да гарантираме бъдещ растеж, се нуждаем от политическа и икономическа яснота в страната. Също така ни трябва продължаване на благоприятните търговски споразумения с ЕС и други ключови пазари”, обяснява Хоус.
Обединеното кралство изнася повечето от автомобилите, които се произвежда, но освен това внася много чуждестранни модели коли – 86% от новите превозни средства са от чужди пазари. От тези 86% пък 69 са от страни членки на ЕС.