Държавата спря концесията на Летище Пловдив
Процедурата ще бъде стартирана отново по новия Закон за концесиите
~ 2 мин.
Държавата спря обществената поръчка за летище "Пловдив" по предложение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков. Това става ясно от решенията на Министерски съвет днес. Причината е, че процедурата трябва да бъде съобразена с новия Закон за концесиите, приет от парламента тази година, тъй като настоящата процедура е проведена по вече отменения закон.
икономически и правно оправдано е процедурата за летище "Пловдив" да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите, тъй като той е приет след приемане на решението на Министерския съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия на летище "Пловдив".
В съобщението се посочва, че концесионният договор е дългосрочен, установява трайна връзка между страните, като очакванията са за сериозни инвестиции, развитие на летището и подобряване на качеството на летищните услуги. Поради тази причина, за да е устойчив, договорът трябва да бъде сключен при провеждане на процедурата по новия Закон за концесиите.
Според правителството сключването на концесионен договор, който ще се подчинява на правилата на отменен закон и на отменено право на Европейския съюз в тази област, не е предпоставка за трайното, устойчиво и безпроблемно развитие на концесията.
Процедурата за летище "Пловдив" бе открита от Министерския съвет от 30 декември 2016 г. За победител бе избран консорциум между между китайската HNA Group и регистрираното в Холандия, но отново свързано с китайците, дружество Plovdiv Airport Invest. В последствие те се отказаха.
Отмененият Закон за концесиите дава право на Министерския съвет едностранно да реши дали да предложи на класирания на второ място участник в процедурата да сключи концесионния договор.В случая обаче се взима решение да има нова процедура.
При предишния търг китайският консорциум спечели с инвестиция от 79 083 000 евро без ДДС и годишно концесионно плащане от 600 000 лв., без ДДС. На второ място, с предложение за инвестиция от 65 513 475 евро без ДДС и годишно концесионно плащане от 120 000 лв. без ДДС, бе класиран "Консорциум Летище Пловдив".
икономически и правно оправдано е процедурата за летище "Пловдив" да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите, тъй като той е приет след приемане на решението на Министерския съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия на летище "Пловдив".
В съобщението се посочва, че концесионният договор е дългосрочен, установява трайна връзка между страните, като очакванията са за сериозни инвестиции, развитие на летището и подобряване на качеството на летищните услуги. Поради тази причина, за да е устойчив, договорът трябва да бъде сключен при провеждане на процедурата по новия Закон за концесиите.
Според правителството сключването на концесионен договор, който ще се подчинява на правилата на отменен закон и на отменено право на Европейския съюз в тази област, не е предпоставка за трайното, устойчиво и безпроблемно развитие на концесията.
Процедурата за летище "Пловдив" бе открита от Министерския съвет от 30 декември 2016 г. За победител бе избран консорциум между между китайската HNA Group и регистрираното в Холандия, но отново свързано с китайците, дружество Plovdiv Airport Invest. В последствие те се отказаха.
Отмененият Закон за концесиите дава право на Министерския съвет едностранно да реши дали да предложи на класирания на второ място участник в процедурата да сключи концесионния договор.В случая обаче се взима решение да има нова процедура.
При предишния търг китайският консорциум спечели с инвестиция от 79 083 000 евро без ДДС и годишно концесионно плащане от 600 000 лв., без ДДС. На второ място, с предложение за инвестиция от 65 513 475 евро без ДДС и годишно концесионно плащане от 120 000 лв. без ДДС, бе класиран "Консорциум Летище Пловдив".