dm отваря още 10 нови магазина у нас
Българското подразделение на компанията отчита 21,4% ръст на оборота
Най-голямата верига дрогерии в България – dm планира да да отвори 10 нови обекта през следващата финансова година. Компанията вече присъства в повечето областни градове, но ще продължи пазарната си експанзия. Фокусът отново е върху по-големите градове (с население над 50 хил. души). Това съобщиха от веригата при представянето на годишния им отчет, предаде репортер на Economic.bg.
Компанията отчита 21,4% ръст на оборота за финансовата 2015/2016 г. Обемът на продажбите на веригата достига 95,66 млн. лв.
„Подобен ръст от 21,4% и то в 8-ата година е доста добър резултат. Щастливи сме от този растеж, той доказва, че българинът все повече ни харесва“, заяви Анна Драганова, ръководител „Администрация и покупки“ и прокурист в dm България.
Компанията откри 11 нови магазина и инвестира общо 5,4 млн. лв. в България през посочения период. Общият брой на обектите й вече е 64 в 24 български града, а служителите са близо 500.
Забележителният пазарен растеж на dm у нас се дължи както на старите, така и на новите обекти, които почти си поделят 21,4-те процента ръст.
Компанията предлага над 14 хил. артикула в своите магазини, като най-популярни са продуктите за лична хигиена, декоративната козметика и др. Сред най-продаваните са 3 собствени и 2 български марки.
Все по-голям интерес сред клиентите предизвикват био продуктите (само био храните са над 270), натуралната козметика (повече от 220 продукта от 9 марки), екологичните препарати и някои нишови продукти, съобщи Евелина Великова, ръководител на направленията „Развитие на персонала“ и „Продажби“, и прокурист в dm България.
Размерът на средната сметка във веригата също расте, което е доказателство за удовлетвореността на клиентите.
Както в повечето вериги за бързооборотни стоки, така и в dm огромен интересен предизвикват продуктите на промоция. Когато даден артикул е в подобен период, продажбите му нарастват 3-4 пъти.
Веригата модернизира дизайна и вътрешното пространство в магазините си с цел по-голям комфорт за своите служители и клиенти. „Инвестираме не само в нови магазини, но и в обновяване на вече съществуващите”, добави Драганова. До 3 години всички български обекти на веригата ще отговарят на новите изисквания.