Дубай спря проект за мега-летище
Заради забавяне на икономиката
~ 2 мин.
Работата по дубайското летище Ал Мактум, проектирано да бъде едно от най-големите в света с годишен капацитет от над 250 милиона пътници, е спряна, съобщи Блумбърг, като цитира свой източник.
Строителната дейност е спряна и финансите за разширение са замразени за бъдещ период, според анонимните източници.
Датата за завършване на първата фаза на летището, предвидена като суперхъб за 36 милиарда долара, и позволяващ на местната авиокомпания Emirates да консолидира позицията си на номер 1 в света превозвач на дълги разстояния, вече е удължен с пет години - до октомври 2030 г.
В изявление пред Bloomberg, Dubai Airports заяви, че преразглежда дългосрочния генерален план и че „точните срокове и подробности за следващите стъпки все още не са финализирани.“ Дружеството заяви, че цели да гарантира, че проектът ще се възползва максимално от новите технологии, ще отговаря на потребителските тенденции и предпочитания и ще оптимизира инвестициите.
Икономиката на Дубай нарасна миналата година с най-бавни темпове от 2010 г. насам, тъй като главният търговски център в Персийския залив се сблъска с политическото напрежение и ниските цени на петрола.
Строителната дейност е спряна и финансите за разширение са замразени за бъдещ период, според анонимните източници.
Датата за завършване на първата фаза на летището, предвидена като суперхъб за 36 милиарда долара, и позволяващ на местната авиокомпания Emirates да консолидира позицията си на номер 1 в света превозвач на дълги разстояния, вече е удължен с пет години - до октомври 2030 г.
В изявление пред Bloomberg, Dubai Airports заяви, че преразглежда дългосрочния генерален план и че „точните срокове и подробности за следващите стъпки все още не са финализирани.“ Дружеството заяви, че цели да гарантира, че проектът ще се възползва максимално от новите технологии, ще отговаря на потребителските тенденции и предпочитания и ще оптимизира инвестициите.
Икономиката на Дубай нарасна миналата година с най-бавни темпове от 2010 г. насам, тъй като главният търговски център в Персийския залив се сблъска с политическото напрежение и ниските цени на петрола.
Туризмът е в застой от 2017 г., а Emirates остава базирана в оригиналния си център Dubai International , тъй като обмисля как най-добре да разработи стратегията си за превоз на пътници между всички краища на земното кълбо. Компанията намира все по-трудно нови печеливши маршрути и преработва плановете си за автопарк след спирането на супер-джъмбо Airbus SE A380.
По-новото летище, известно още като Dubai World Central, отвори врати през 2013 г., но обслужва само 11 пътнически авиокомпании, според уебсайта му. Докато годишният капацитет е нараснал пет пъти до 26,5 милиона миналата година след работа на пътническия терминал, броят на действителните клиенти е бил едва 900 000.
Капацитетът се е наложил да се увеличи до 130 милиона пътници след приключване на първата фаза на разширяване, според актуализацията от октомври. Дизайнът в крайна сметка изисква хъбът да се справи с 260 милиона пътници, въз основа на предишни изявления, повече от два пъти повече от клиентите на най-натоварените летища в света днес.