Електронната търговия у нас нараства до 1 млрд. лв. до 2018 г.
Повишава се използването на мобилни плащания
Все по-бързите темпове на развитие на технологичните иновации налагат дълбоки структурни промени във финансовата индустрия. Ключови теми за банковия сектор в момента са мобилните и незабавни плащания.
“Дигитализацията е неизбежна. В тази динамична среда за банките е от особено значение да бъдат наясно с тенденциите на пазара. С внедряването на иновации, те ще могат да отговорят на нарастващите потребности на своите клиенти. Tieto предоставя на финансовите институции пълна гама от софтуерни решения за разплащания, карти, управление на парични средства и цифрови услуги. По този начин банките могат да поставят клиента в центъра на своята дейност, а техните услугите да бъдат конкурентни, икономически ефективни и най-важното, удобни за клиента”, каза Марис Озолинс, директор на направление Карти в Tieto.
Използването на смарт устройства за плащане се отразява благоприятно на стойността на електронната търговия в България, която се очаква да достигне 1 млрд. лева през 2018 г. според изследвания на водещата анализаторска компания във Великобритания Timetric. Една от основните причини за това са новите продукти като виртуални карти, които банките предлагат на нарастващия брой млади хора и градско население в страната.
В днешната бързо развиваща се индустрия на мобилната търговия, търсенето на облачни решения за мобилни плащания нараства. HCE технологията имитира EMV чип във виртуалното пространство, който може да бъде директно управляван от издаващата банка или доставчика на платежни услуги. HCE е достъпна само на най-новите Android платформи, което прави още по-лесно от всякога създаването и предлагането на решения за мобилни плащания.
Заедно с нарастващата популярност на мобилните, се увеличава и интересът към решенията за незабавни плащания. Tieto е партньор и участва в реализацията на проекти за незабавно плащане в Европа и Африка. Това е посоката, в която се насочват много централни банки и национални центрове за картови разплащания и клирингови къщи.
Мащабируемост Центровете за обработка на плащания също преразглеждат своите услуги, за да могат да предложат най-иновативни решения и да бъдат конкуренти на динамичния пазар. Пример за това е Банковият център за картови разплащания на Беларус, който обслужва 16 банки и осигурява реализирането на близо 1,5 млрд. транзакции годишно.