ЕС намали митата върху китайските електромобили на Tesla
Брюксел като цяло предлага по-ниски тарифи от първоначално предложените
Европейският съюз намали ставката на вносните мита, с която облага облага електромобилите с марка Tesla, произведени в Китай. Миналия месец Европейската комисия публикува предложението си за допълнителни мита за китайския автомобилен внос, като за някои брандове процентът достигаше 37.3%. Сега допълнителните, по-високи ставки са променени, а едно от най-значителните облекчения е именно за компанията на Илон Мъск – от 20.8% до 9%.
Миналия месец Брюксел определи солидни временни мита на китайските електромобили – в допълнение към текущите мита от 10% – след като антисубсидийно разследване установи, че те несправедливо подкопават европейските конкуренти. Във вторник Комисията публикува проектоплан, за да направи тези тарифи окончателни. Той все пак подлежи на коментари от заинтересованите страни до края на август и одобрение от държавите членки най-късно до края на октомври.
Окончателните ставки, пред които са изправени големите китайски производители, ще бъдат 17% за основния пазарен играч BYD и 36.3% за SAIC, за която първоначално беше определено мито от 37.6%.
Други производители в Китай, които си сътрудничиха с Брюксел, ще бъдат изправени пред мито от 21.3% – преразгледано леко нагоре от 20.8 – докато тези, които не са сътрудничили, ще бъдат подложени на максималните 36.3%
Tesla е пощадена от Брюксел, тъй като Комисията е преценила, че компанията се е възползвала от по-малко китайски субсидии, отколкото местните производители.
Пекин остро се противопоставя на митата на ЕС и подаде жалба до Световната търговска организация, която Брюксел взе под внимание, като същевременно изрази увереност, че мерките му са съвместими със СТО.