Еуфорията на конкурентите по смартфон камери радва най-много Sony
Гейминг бизнесът вече не е най-доходоносният за компанията
~ 2 мин.
Възходът на смартфони с по три или четири камери предизвиква неочаквано щастие за Sony, пише The Wall Street Journal.
Базираният в Токио производител на електроника, който доставя сензори за изображения на Apple и други играчи в смартфона бранша, заяви, че продажбите в този сегмент са се увеличили с 29% през последното тримесечие на 2019 г. в сравнение със същия период на предходната година. Компанията повиши прогнозите си за приходи и печалба за фискалната година, приключваща на 31 март.
Акциите на Sony са нараснали с над 50% спрямо година по-рано.
Актуалните смартфони на конкурентните марки са явна демонстрация на завихрилата се еуфория по камерите. iPhone 11 Pro на Apple например, който бе представен през септември, има три задни камери, докато предходният модел iPhone X разполага с две. Samsung и Huawei пък имат телефони и с по четири основни камери.
Това означава по-голямо търсене на сензорите, които превръщат светлината в електрически сигнали – пазар, на който Sony твърди, че държи най-високия дял по приходи.
Бизнесът със сензори за изображения „работи изключително добре“, заяви главният финансов директор на японската компания Хироки Тотоки. „Инвестираме в нови силно конкурентни продукти и поддържаме и подобряваме общите маржове“, коментира още той.
Въпреки че през последните години общият пазар на мобилни телефони се забави в световен мащаб, Apple се отърси от спадовете при iPhone – миналата седмица компанията заяви, че продажбите на смартфони през последното тримесечие са нараснали с 8% спрямо година по-рано.
Анализаторът на Jefferies Atul Goyal прогнозира по-голям растеж за бизнеса на Sony, базиран на доставките за производители на смартфони. „По-големият размер на сензора за изображение също гарантира по-високи цени и маржове“, каза още той.
Звеното, занимаващо се със сензори за изображения, на Sony изгражда нов завод в Нагасаки. Отделът регистрира най-високата оперативна печалба сред подразделенията на Sony през първите три тримесечия на фискалната година, изпреварвайки дори отдела за видеоигри на компанията.
Ръстът при сензорите компенсира забавянето на продажбите на игрални машини PlayStation, докато потребителите очакваха появата на новия PlayStation 5.
Сега Sony очаква да отчете нетна печалба от 590 млрд. японски йени (5.4 млрд. долара) през фискалната година, приключваща през март. Това е с 9% повече от прогнозата през октомври. Очакванията за приходи са за 8.5 трлн. йени (78 милиарда долара), което е с 1% повече от по-ранната прогноза.