Facebook излезе победител от скандала с Cambridge Analytica
Движението #deleteFacebook (#изтрийFacebook) така и не е успяло
~ 1 мин.
Скандалът със злоупотребата с Facebook данни от страна на компанията Cambridge Analytica се превърна в най-голямата криза за социалната мрежа. Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг свидетелства пред американския Конгрес и предстои да бъе изслушан и от членовете на Европейския парламент. Cambridge Analytica пък фалира. Оказва се обаче, че популярността на социалната мрежа сред потребителите е непокътната.
След скандала хората не само не са се отдръпнали от сайта, но и са започнали да го използват повече. Това става ясно от писмо от инвестиционната банка Goldman Sachs, в което са цитирани данни от маркетинговата агенция ComScore. С други друми - движението #deleteFacebook (#изтрийFacebook) така и не е успяло, пише Business Insider.
Според данните от ComScore, активните потребители на Facebook през мобилни устройства през април са се увеличили със 7% до 188.6 млн. души в сравнение със същия месец година по-рано. Нараснало е и средното време, което потребителите прекарват на страниците на социалната мрежа.
Добрите новини за компанията на Зукърбърг не свършват дотук. Според Deutsche Bank изтриването на 583 млн. фалшиви акаунта след предполагаемата руска намеса в американските президентски избори не е оказало влияние върху аудиторията, до която рекламодателите във Facebook достигат. Графиките на германската банка дори показват, че таргетирането на рекламите дори е нараснало.
Всички тези данни описват едно завръщане на бял кон за Facebook, като се има предвид и че цената на акциите на социалната мрежа се върна на нивото от преди скандала с Cambridge Analytica.
След скандала хората не само не са се отдръпнали от сайта, но и са започнали да го използват повече. Това става ясно от писмо от инвестиционната банка Goldman Sachs, в което са цитирани данни от маркетинговата агенция ComScore. С други друми - движението #deleteFacebook (#изтрийFacebook) така и не е успяло, пише Business Insider.
Според данните от ComScore, активните потребители на Facebook през мобилни устройства през април са се увеличили със 7% до 188.6 млн. души в сравнение със същия месец година по-рано. Нараснало е и средното време, което потребителите прекарват на страниците на социалната мрежа.
Добрите новини за компанията на Зукърбърг не свършват дотук. Според Deutsche Bank изтриването на 583 млн. фалшиви акаунта след предполагаемата руска намеса в американските президентски избори не е оказало влияние върху аудиторията, до която рекламодателите във Facebook достигат. Графиките на германската банка дори показват, че таргетирането на рекламите дори е нараснало.
Всички тези данни описват едно завръщане на бял кон за Facebook, като се има предвид и че цената на акциите на социалната мрежа се върна на нивото от преди скандала с Cambridge Analytica.