Facebook ще стимулира авторите на съдържание с $1 млрд. през 2022 г.
Интернет гигантът отваря портфейла си, за да привлече потребители с много последователи от конкуренти като YouTube и TikTok
Facebook Inc. планира да изплати 1 млрд. долара на потребителите, които създават съдържание в нейните социални мрежи Facebook и Instagram. Това ще се случи под формата на различни бонуси през 2022 г. и е част от разгорещилата се битката за таланти в бранша. Новината бе обявена от изпълнителния директор Марк Зукърбърг и идва дни след информацията, че конкурентното мобилно приложение TikTok е достигнало 3 млрд. сваляния по света.
Искаме да изградим най-добрите платформи, за да могат милиони създатели да изкарват прехраната си, затова създаваме нови програми, за да инвестираме над 1 милиард долара и да възнаградим създателите за страхотно съдържание, което създават във Facebook и Instagram до 2022 г.“, написа Зукърбърг във Facebook.
Парите ще бъдат насочени към създатели на съдържание, които използват продуктите на Facebook по различни начини. Те ще могат да получат паричен бонус за пускане на реклами в своите видеоклипове или за постигане на определени цели по време на поточно предаване на живо. В Instagram създателите могат да получават пари за активиране на реклами в своите IGTV видеоклипове или създаване на популярни видеоклипове в Reels например.
Ставайки дума за Reels, функцията бе лансирана именно в отговор на конкуренцията от страна на TikTok. Сега Facebook отваря портфейла си, за да привлече потребители с много последователи от платформи като YouTube на Alphabet и от китайската TikTok.
Междувременно големите технологични компании се борят да привлекат и задържат популярни личности в социалните мрежи чрез тези нови плащания и услуги. TikTok, например, се кани да инвестира 2 млрд. долара в подкрепа на авторите през идните три години. Компанията зад Snapchat пък е давала на такива сумарно по 1 млн. долара дневно, за да публикуват кратки видеа в нейната услуга.
Конкуренцията е особено ожесточена, а постигането на целта от 3 млрд. сваляния на TikTok само вдига допълнително градуса на напрежението. Платформата на практика става едва петото приложение, което не е игра, имащо толкова голяма потребителска база. Доскоро такива рекорди бяха присъщи единствено за Facebook, уточняват анализаторите на мобилния пазар от Sensor Tower.