Филмите оказват все по-голямо влияние върху желанието за пътуване
Вижте местата, които отчитат бум на туризма след излизането на филм или сериал
La La Land, Наркос, Карибски Пирати, Манчестър край морето... Миналата година над 80 млн. пътници избраха своите дестинации предимно повлияни от филми и телевизионни сериали. Проучване на изследователската агенция TCI Research.
Въпреки че изборът на дестинация въз основа на филм не е новост, проучването разкрива, че влиянието му е достигнало безпрецедентен мащаб.
Местата, които отчитат бум на туризма след излизането на филм или сериал агенцията подрежда така: Лос Анджелис, Шотландия, Лондон, Флоренция, Ню Йорк, Хонконг, Исландия, Ирландия, Нова Зеландия, Париж, Колумбия, Берлин и Дубай.
Според генералния директор на компанията Оливие Хенри-Биауад, филмовата индустрия и телевизията имат същото въздействие върху пътуващите, както и експертите в туристическите агенции. Това е благодарение на киното, според TCI Research, броят на туристите се е увеличил няколко пъти през последните 5 години.
В допълнение, експертите на TCI Research установяват, че филмовите туристи има 27% по-голяма вероятност да споделят своя опит в пътуването в социални мрежи. Те са по-доволни от екскурзиите, красота на ландшафта, отдиха и културното разнообразие, отколкото обикновените пътници. Също така са по-чувствителни към рекламата и е по-вероятно да пътуват по време на пиковите сезони.
Оливие Хенри-Биауад отбеляза също, че филмовата индустрия може да доведе до излишък на туристи, което на свой ред влияе отрицателно върху популярните атракции. Пример за това е плажът на Мая Бей в Тайланд, който стана хиперпопулярен след филма "Плажът" с Леонардо Ди Каприо. Той е затворен за посетители, след като от края на март тази година, след като прекаленият туристически поток доведе до "критично" увреждане на коралите.