Филмите оказват все по-голямо влияние върху желанието за пътуване
Вижте местата, които отчитат бум на туризма след излизането на филм или сериал
![Филмите оказват все по-голямо влияние върху желанието за пътуване](/web/files/articles/88601/narrow_image/thumb_1040x585_ocean1973830960720.jpg)
Снимка: Pixabay
La La Land, Наркос, Карибски Пирати, Манчестър край морето... Миналата година над 80 млн. пътници избраха своите дестинации предимно повлияни от филми и телевизионни сериали. Проучване на изследователската агенция TCI Research.
Въпреки че изборът на дестинация въз основа на филм не е новост, проучването разкрива, че влиянието му е достигнало безпрецедентен мащаб.
Местата, които отчитат бум на туризма след излизането на филм или сериал агенцията подрежда така: Лос Анджелис, Шотландия, Лондон, Флоренция, Ню Йорк, Хонконг, Исландия, Ирландия, Нова Зеландия, Париж, Колумбия, Берлин и Дубай.
Според генералния директор на компанията Оливие Хенри-Биауад, филмовата индустрия и телевизията имат същото въздействие върху пътуващите, както и експертите в туристическите агенции. Това е благодарение на киното, според TCI Research, броят на туристите се е увеличил няколко пъти през последните 5 години.
В допълнение, експертите на TCI Research установяват, че филмовите туристи има 27% по-голяма вероятност да споделят своя опит в пътуването в социални мрежи. Те са по-доволни от екскурзиите, красота на ландшафта, отдиха и културното разнообразие, отколкото обикновените пътници. Също така са по-чувствителни към рекламата и е по-вероятно да пътуват по време на пиковите сезони.
Оливие Хенри-Биауад отбеляза също, че филмовата индустрия може да доведе до излишък на туристи, което на свой ред влияе отрицателно върху популярните атракции. Пример за това е плажът на Мая Бей в Тайланд, който стана хиперпопулярен след филма "Плажът" с Леонардо Ди Каприо. Той е затворен за посетители, след като от края на март тази година, след като прекаленият туристически поток доведе до "критично" увреждане на коралите.