Forbes подреди най-скъпите световни марки за 2019 г.
За девета поредна година класацията оглавява една и съща компания
Forbes състави
ежегодния рейтинг на най-скъпите брандове в света за 2019 г. За девета поредна
година класацията оглавява една и съща компания.
Ето и топ 10 на най-скъпите марки в света:
McDonald's – 10-то място, оценка 43.8 млрд. долара с 6% от 2018 г.
Toyota - 9-то място, оценка 44.6 млрд. долара
Disney – 8-мо
място, оценка 52.2 млрд. долара с 10% повече от миналата година
Samsung е на 7-ма позиция и е оценена на 53.1 млрд. долара, което с 11% повече от 2018
г.
Coca-Cola е най-добрата
марка извън технологичните компании и е на стойност 59.2 млрд. долара, което е
с 3% повече от 2018 г., поставяйки я на шесто място тази година.
Facebook се нарежда
на пето място и е единствената марка от десетте най-големи, чито цена пада до
88.9 млрд. Ддолара, което е с 6% по-малко от миналата година. Броят на
активните потребители на Facebook достигна 2.4 милиарда през тази година, но социалната
мрежа беше възпрепятствана от опасения относно защитата на данните, политиките
за поверителност и фалшивите новини.
Amazon се оценява
на 97 млрд. долара, заемайки 4-то място в класацията.
Докато много
глобални потребителски марки се борят с променящите се навици на своите
клиенти, най-големите технологични марки продължават да бъдат огромни.
Microsoft е на трета позиция в класацията с цена от 123.5 млрд. долара.
Търсачката Google
е на второ място със стойност от 167.7 млрд. долара, което е с 23% повече
спрямо 2018 г.
Apple заема
първото място сред най-скъпите марки в света за девети пореден път. Марката на
технологичния гигант е на стойност 205.5 млрд. долара, което е с 12% повече от
миналата година. Това е първият път, когато една марка пресича прага от 200
милиарда долара.