Франция глоби Google с 50 млн. евро по GDPR
Това е първата толкова голяма глоба, наложена по силата на регламента за защита на личните данни
~ 1 мин.
Френската агенция за защита на личните данни (CNIL) е глобила интернет гиганта Google с 50 млн. евро заради неспазване на задълженията си по GDPR. Това е най-голямата санкция, налагана досега по силата на регламента, влязъл в сила на 25 май 2018 г. Глобата предстои да бъде потвърдена и от регулатора на Европейския съюз.
В становището на CNIL се посочва, че компанията е глобена заради „липса на прозрачност, недостатъчна информация и липса на валидно съгласие относно персонализирането на рекламите“. Агенцията също така казва, че Google не предоставя на потребителите достатъчно възможност за контрол върху използването на данните им при таргетиране на реклами.
Според регулатора тези нарушения все още не са коригирани от компанията. По силата на GDPR от компаниите се изисква да получат „изрично съгласие“ от потребителя преди да събират тяхната информация, което означава да бъде създадена възможност, при която потребителите да могат да откажат да предоставят своите лични данни на търсачката.Въпреки че глобата от 50 млн. евро изглежда голяма, тя е малка в сравнение с максималната допустима санкция, която можеше да бъде наложена. По силата на GDPR компаниите могат да бъдат глобени с до 4% от годишния глобален оборот, или в случая с Google – над 5 млрд. евро.
В отговор на глобата говорител на Google заяви, че компанията е „дълбоко ангажирана“ да изпълни „високите стандарти на прозрачност и контрол“, които хората очакват от нея. От там заявиха, че компанията все още се запознава с решението на CNIL, за да определи следващите си стъпки.