General Motors се похвали с нова батерия за е-коли, по-добра от тези на Tesla
Компанията ще инвестира повече от $3 млрд. годишно в изследвания и разработки на електрически превозни средства
~ 3 мин.
Като голямо предизвикателство към лидера в електрическите автомобили Tesla, General Motors обяви, че е създала нова батерия, която предлага обхват до 400 мили и ще бъде по-евтина за производство от днешните батерии.
Новите акумулаторни клетки ще разполагат с достатъчно енергия за потенциално зареждане на автомобил в продължение на 400 мили или повече само с едно зареждане, съобщиха от компанията в сряда. Това е малко по-голям диапазон на шофиране от всеки автомобил, който предлага Tesla.
Tesla твърди, че нейните батерии имат обсег от 390 мили за най-новата версия на нейния седан Model S Long Range.
Новите акумулаторни батерии на GM ще бъдат използвани в няколко от новите изцяло електрически модели на автомобилния производител, включително наскоро представената самоуправляваща се електрическа кола Cruise Origin и бъдещия луксозен SUV Cadillac. GM също се надява да лицензира технологията си за батерии на други компании.
Новината за батериите беше съобщена по време на представяне на агресивните планове на компанията за електрически превозни средства.
"GM се насочва към изцяло електрическо бъдеще, защото вярваме, че изменението на климата е реално", заяви изпълнителният директор на GM Мери Бара (на снимката) по време на презентация за медии и инвеститори.
Тя каза, че компанията ще инвестира повече от 3 милиарда долара годишно в изследвания и разработки на електрически превозни средства между 2020 и 2025 година.
Новите акумулаторни клетки, които GM е нарекла с името Ultium, са меки, плоски джобове. (Батериите за електрически превозни средства могат да имат различни форми. Батериите на Tesla, например, са твърди цилиндри).
Акумулаторната клетка Ultium използва минимално количество кобалт, скъпа съставка за акумулатори на електрически превозни средства, и този фактор, в комбинация с непрекъснатите подобрения в производството, ще намали цените, казаха от компанията.
GM обеща, че новите акумулаторни клетки бързо ще поевтинят до под 100 долара за киловатчас. Батериите съставляват много голяма част от цената на електрическото превозно средство и 100 долара на киловатчас често са цитирани от анализаторите на индустрията като праг, който ще позволи на електрическите автомобили да станат наистина конкурентни спрямо традиционните автомобили на бензин.
Въпреки че GM не посочи конкретно конкуренти, сравненията с Tesla са повече от очевидни, коментира CNN. Tesla е водещият производител на електрически превозни средства в света. Тя построи огромна нова фабрика за акумулатори в Невада, нова фабрика за автомобили в Китай и строи още една нова фабрика в Германия. В момента Tesla също така произвежда автомобилите си във фабриката си във Фремонт, Калифорния, където някога са се произвеждали автомобили GM и Toyota.
От своя страна Tesla планира Ден на инвеститорите по темата за батериите през следващия месец, на който компанията може да обяви значителни подобрения.
По-малко от 250 000 електрически превозни средства бяха продадени в САЩ миналата година, а 90% от тях са на Tesla, според данни на Cox Automotive.
GM цитира „прогнози на трети страни“, че продажбите на електрически превозни средства в Съединените щати могат да нараснат до около 3 милиона бройки до 2030 г. Според собствения анализ на GM цифрата може да бъде „значително по-висока“, тъй като мрежите за зареждане растат, заявиха от компанията.
Новите акумулаторни клетки ще разполагат с достатъчно енергия за потенциално зареждане на автомобил в продължение на 400 мили или повече само с едно зареждане, съобщиха от компанията в сряда. Това е малко по-голям диапазон на шофиране от всеки автомобил, който предлага Tesla.
Tesla твърди, че нейните батерии имат обсег от 390 мили за най-новата версия на нейния седан Model S Long Range.
Новите акумулаторни батерии на GM ще бъдат използвани в няколко от новите изцяло електрически модели на автомобилния производител, включително наскоро представената самоуправляваща се електрическа кола Cruise Origin и бъдещия луксозен SUV Cadillac. GM също се надява да лицензира технологията си за батерии на други компании.
Новината за батериите беше съобщена по време на представяне на агресивните планове на компанията за електрически превозни средства.
"GM се насочва към изцяло електрическо бъдеще, защото вярваме, че изменението на климата е реално", заяви изпълнителният директор на GM Мери Бара (на снимката) по време на презентация за медии и инвеститори.
Тя каза, че компанията ще инвестира повече от 3 милиарда долара годишно в изследвания и разработки на електрически превозни средства между 2020 и 2025 година.
Новите акумулаторни клетки, които GM е нарекла с името Ultium, са меки, плоски джобове. (Батериите за електрически превозни средства могат да имат различни форми. Батериите на Tesla, например, са твърди цилиндри).
Акумулаторната клетка Ultium използва минимално количество кобалт, скъпа съставка за акумулатори на електрически превозни средства, и този фактор, в комбинация с непрекъснатите подобрения в производството, ще намали цените, казаха от компанията.
GM обеща, че новите акумулаторни клетки бързо ще поевтинят до под 100 долара за киловатчас. Батериите съставляват много голяма част от цената на електрическото превозно средство и 100 долара на киловатчас често са цитирани от анализаторите на индустрията като праг, който ще позволи на електрическите автомобили да станат наистина конкурентни спрямо традиционните автомобили на бензин.
Въпреки че GM не посочи конкретно конкуренти, сравненията с Tesla са повече от очевидни, коментира CNN. Tesla е водещият производител на електрически превозни средства в света. Тя построи огромна нова фабрика за акумулатори в Невада, нова фабрика за автомобили в Китай и строи още една нова фабрика в Германия. В момента Tesla също така произвежда автомобилите си във фабриката си във Фремонт, Калифорния, където някога са се произвеждали автомобили GM и Toyota.
От своя страна Tesla планира Ден на инвеститорите по темата за батериите през следващия месец, на който компанията може да обяви значителни подобрения.
По-малко от 250 000 електрически превозни средства бяха продадени в САЩ миналата година, а 90% от тях са на Tesla, според данни на Cox Automotive.
GM цитира „прогнози на трети страни“, че продажбите на електрически превозни средства в Съединените щати могат да нараснат до около 3 милиона бройки до 2030 г. Според собствения анализ на GM цифрата може да бъде „значително по-висока“, тъй като мрежите за зареждане растат, заявиха от компанията.
В допълнение, инженерите на GM вече работят върху батерии от следващо поколение, които биха могли да позволят пробег до 600 мили, обяви също снощи компанията.
Автомобилният гигант също така представи планове за редица нови напълно електрически модели, които планира да произведе през следващите няколко години.
Автомобилният гигант също така представи планове за редица нови напълно електрически модели, които планира да произведе през следващите няколко години.
Cruise Origin, напълно автономно превозно средство, вече беше представено в Сан Франциско миналия месец. Автономното подразделение Cruise на GM се надява да го използва в услуга за автономни превози в Сан Франциско, но все още няма определена дата за старта.
Нова версия на Bolt EV ще бъде пусната по-късно тази година, заяви компанията, последвана от кросоувър SUV версия, наречена Bolt EUV, през лятото на 2021 година.
Cadillac Lyriq, луксозен електрически кросоувър, ще бъде представен следващия месец. След това на 20 май ще бъде представен и електрическия звяр GMC Hummer EV, съобщи GM.