Германските автомобилни гиганти потърсиха спасение при Меркел
BMW, Daimler и Volkswagen се притесняват за веригата си на доставки и искат бързо възстановяване на производството
Изпълнителните директори на BMW, Daimler и Volkswagen са провели "кризисна дискусия" с германския канцлер Ангела Меркел в сряда. Темата е била как да бъде подновено производството в техните заводи, предава немския вестник Handelsblatt, цитиран от Euractiv. В разговора са участвали още министърът на икономиката Петер Алтмайер, финансовият министър Олаф Шолц и ръководителят на профсъюза на IG Metall Йорг Хофман.
По информация на Handelsblatt производителите на автомобили са изразили загриженост за веригата си на доставки и своите снабдители, които изпитват по-голямо затруднение с ликвидността. Източник от Volkswagen е заявил пред Reuters, че компаниите и Меркел са обсъдили ситуацията в индустрията и как производството може да започне отново след коронавирусната криза. Постигнато е съгласие, че е необходим общоевропейски подход за възобновяване на производството, твърди източникът.
„Не е от полза, ако една страна напредне и тогава всичко в Италия или Испания все още е в застой“, казва източникът пред Reuters и добавя, че подобен сценарий би довел до пропуски във веригата на доставки.
Източникът от Volkswagen заявява, че в разговорите е постигнато съгласие, че трябва да бъде създадена работна група, включваща правителството, индустрията и Института за инфекциозни заболявания „Робърт Кох“, които да разработят стандарти за защита на служителите при рестартиране на производството, като например защитно облекло, т.е. маски, дистанциране на работниците и често почистване на санитарни помещения.
Производителите на автомобили спряха производството на
някои обекти, тъй като правителствата по света наложиха блокиране на
населението си в отговор на епидемията от коронавирус. Над 1.1 млн. души от автомобилните заводи в Европа са без работа заради временното им затваряне.
Изпълнителният директор на Volkswagen Хърбърт Диес миналата седмица заяви, че производителят на автомобили може да се наложи да съкрати работните места, ако пандемията не бъде поставена под контрол, тъй като все още харчи около 2 млрд. евро седмично.
Проучване, публикувано в сряда, показа, че германският производствен сектор, зависещ от износ, наблюдава най-рязкото намаление на продукцията през последните 11 години през март, тъй като пандемията на коронавирус принудително затваря инсталациите в най-голямата икономика в Европа.