H&M ще тества отдаване на дрехи под наем
Компанията иска да проучи този бизнес модел
~ 2 мин.
H&M, втората по големина модна група в света, заяви в петък, че нейната марка COS се обединява с китайската платформа за отдаване под наем на стоки YCloset и ще започне да отдава дрехи под наем в станата.
С тримесечното тестване на услугата H&M се присъединява към други компании от модната индустрия, като Banana Republic на Gap Inc и Bloomingdale's, които отдават под наем дрехи срещу месена ставка, тъй като потребителите все повече осъзнават въздействието на бързата мода върху околната среда, коментира Ройтерс.
H&M миналата седмица стартира първата си по рода си услуга за отдаване под наем на ограничен набор от празнични рокли, с такса на артикул, заедно с откриването на обновения си централен магазин в Стокхолм в Швеция.
H&M през последните години пусна редица независими марки като COS и Arket, въпреки че основната й бюджетна верига H&M все още представлява по-голямата част от приходите.
В изявление се казва, че тестовете на марката COS от по-висок клас с YCloset ще позволи на компанията да проучи търсенето на клиентите, бизнес модела, потенциала за мащабиране и факторите за устойчивост.
„Абонаментът за дрехи под наем е на нашия радар от известно време и смятаме, че това е много подходящ модел за изследване“, се казва в съобщението.
„За нас е важно да опитаме нови подходи - тестване и съвместна работа, за да постигнем най-добрия резултат за нашите клиенти и общност - както и за бъдещето на нашия бизнес“, казва в изявлението управляващият директор на COS Мари Хонда.
H&M заяви, че YCloset е най-голямата китайска модна платформа под наем с 15 милиона регистрирани потребители. Потребителите плащат месечен абонамент, а не такса за артикул, и могат да закупят дрехите, след като са ги наели.