H&M тества услуга за наемане на дрехи
Текстилната промишленост е отговорна за 10% от глобалните емисии на парникови газове
~ 1 мин.
Hennes & Mauritz (H&M) започна да тества от днес нова услуга за наемане на дрехи, тъй като текстилната промишленост е изправена пред все повече критики заради отпадъците, които генерира. Клиентите на шведския моден бранд вече могат да наемат дрехи за 37 долара всяка седмица, съобщава Bloomberg.
Търговецът на дребно върви по стъпките на конкурентите си Banana Republic и Urban Outfitters, които стартираха подобни услуги по-рано тази година. Уебсайтове като Vinted и Hurr Collective разширяват дейността си в Европа, предлагайки на потребителите начин да продават или да наемат използвани дрехи.
Колекцията, която може да се наеме от H&M, е ограничена до 50 облекла. Те ще са достъпни за всички, които имат карта за лоялен клиент на веригата. От компанията заявиха, че след три месеца ще направят оценка на въздействието и ако стъпката има ефект, ще разширят предлагането.
„Вярваме, че отдаването под наем на дрехи ще се приеме добре от потребителите, но все пак ни трябва време, за да разберем дали ще има желания ефект“, заяви Даниел Клесън, ръководител на бизнес развитието в H&M.
Анализаторът на Credit Suisse, Саймън Ъруин, заяви, че има съмнения относно плана. „Ще се изненадам, ако наистина това се превърне в успешен бизнес модел“, казва той.
Текстилната промишленост е подложена на все по-голям контрол, тъй като е отговорна за 10% от глобалните емисии на парникови газове и консумира повече енергия, отколкото авиацията и корабоплаването взети заедно, според ООН.
До 2040 г. H&M възнамерява да достигне до отрицателен въглероден отпечатък, тоест да компенсира повече парникови газове, отколкото произвежда.
Търговецът на дребно върви по стъпките на конкурентите си Banana Republic и Urban Outfitters, които стартираха подобни услуги по-рано тази година. Уебсайтове като Vinted и Hurr Collective разширяват дейността си в Европа, предлагайки на потребителите начин да продават или да наемат използвани дрехи.
Колекцията, която може да се наеме от H&M, е ограничена до 50 облекла. Те ще са достъпни за всички, които имат карта за лоялен клиент на веригата. От компанията заявиха, че след три месеца ще направят оценка на въздействието и ако стъпката има ефект, ще разширят предлагането.
„Вярваме, че отдаването под наем на дрехи ще се приеме добре от потребителите, но все пак ни трябва време, за да разберем дали ще има желания ефект“, заяви Даниел Клесън, ръководител на бизнес развитието в H&M.
Анализаторът на Credit Suisse, Саймън Ъруин, заяви, че има съмнения относно плана. „Ще се изненадам, ако наистина това се превърне в успешен бизнес модел“, казва той.
Текстилната промишленост е подложена на все по-голям контрол, тъй като е отговорна за 10% от глобалните емисии на парникови газове и консумира повече енергия, отколкото авиацията и корабоплаването взети заедно, според ООН.
До 2040 г. H&M възнамерява да достигне до отрицателен въглероден отпечатък, тоест да компенсира повече парникови газове, отколкото произвежда.