Нови и нетипични дестинации възраждат авиоиндустрията
Полети до Латинска Америка, Южна Азия и западната част на Африка набират все по-голям интерес
Авиокомпаниите отчитат увеличено търсене към дестинации, които доскоро не са представлявали такъв интерес. Новите предпочитания на потребителите дават на индустрията глътка въздух и шанс да покрие част от щетите, причинени от коронавирусната пандемия. Това става ясно от анализ на Bloomberg, по данни на Financial Times.
Превозвачите, включително British Airways, Air France и United Airlines, отчитат засилен интерес към места, които доскоро не са били сред предпочитаните – например Занзибар, където все повече българи избират да прекарат почивката си. Причините за новата тенденция са мерките срещу разпространяването на вируса. Някои правителства забраниха международните пътувания, за да се предпазят от заразата, което от своя страна даде възможност на други дестинации да изпъкнат.
Търсенето на полети до западната част на Африка, Латинска Америка и Южна Азия се увеличава повече, отколкото търсенето на полети до Северна Америка. Дори приходите от пътуващи до континента се свиват с между 15 и 20% през последните шест месеца", коментира Луис Галего, главен изпълнителен директор на IAG и собственик на BA.
Air France отчита силно търсене на полети до бившите френски колонии, докато американският превозвач United Airlines междувременно пусна нови маршрути до Африка и Южна Азия, обслужвайки имигрантите в Чикаго и Нюарк. Virgin Atlantic, която обикновено е фокусирана върху полетите между Великобритания и Америка, също се насочва към обслужване на общностите на диаспората.
Търсенето на полети от Великобритания до Индия, Пакистан и Нигерия се оказа особено устойчиво”, посочва Рики Кристенсен, който ръководи мрежовото планиране в авиокомпанията.