История на най-добрите брандове от 2000 г. насам
От нищото до върха само за две години, или пътят на Apple до бранд номер едно
Брандът, или марката, на една компания е проекция на отношенията и чувствата на потребителите към продуктите и услугите на организацията. Той се гради с години, за да може от един момент нататък да носи добавена стойност. Класацията Top 15 Best Global Brands Ranking подрежда марките, като се ръководи от множество показатели, в това число пазарна капитализация, разпознаваемост на името, лоялност на клиентите.
Може би не е изненада, че от години първото място се заема от Apple. Компанията е на върха на много класации, но забавното в тази е да се види нейното изстрелване към върха.
Видеото по-долу отразява историята на най-добрите брандове от 2000 г. насам, когато номер едно е Coca-Cola, следвана от Microsoft и IBM. По онова време Apple изобщо не фигурира сред 15-те топ марки.
Появява се през 2011 г., три години след като е пуснала първия си iPhone на пазара. Пътят ѝ към върха е стремглав. Apple се настанява там през 2013 г., където е и до днес.
Любопитно е да се проследи съдбата и на други брандове. Google например се появява в списъка през 2008 г. и стига до третото място през 2012 г. Следват няколко възхода и падения, преди да се установи трайно на втората позиция през 2013 г. Също като Apple, до днес.
Номер три към днешна дата е Amazon. Тя попада в класацията едва през 2014 г.