КЕВР не видя проблем във високите сметки за парно през март
Регулаторът задължи „Топлофикация София“ да информира абонатите за потребената енергия
Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) не
установи нарушения от страна на „Топлофикация София“ в мартенските сметки за
парно, от които се оплакаха потребители, че са високи. Това става ясно от
съобщение на регулатора, който е приключил с проверката на дружеството, за
която се самосезира след обществено недоволство.
През март фактурираната на клиентите топлинна енергия е била с около 12% повече от реално доставената в абонатните станции, заради което и сметките на потребителите са били по-високи. Според КЕВР обаче това не е нарушение, тъй като по този начин се цели да бъдат облекчени сметките на клиентите през най-студените зимни месеци. Този подход се прилага всеки отоплителен сезон въз основа на методиката за дялово разпределение на топлинна енергия в сградите-етажна собственост.
„Случаи на некоректно и непълно изнасяне и тълкуване на факти и обстоятелства са допринесли в общественото пространство да възникне напрежение. В резултат на това в значителна степен бяха създадени неоправдани очаквания и част от потребителите бяха подведени. Към институциите и специално към КЕВР, бяха подадени голям брой жалби и възражения, които в основната си част бяха извън нейните правомощия“, казва Комисията.
Регулаторът задължи „Топлофикация София“ след изготвянето на изравнителните сметки за отоплителния сезон да представи на всички клиенти в проверените жилищни сгради информация за реално изразходваната от тях и фактурирана топлинна енергия за периода декември 2019 – март 2020 г, както и дължимите суми от корекции.