Китай се превръща в основен двигател на световния туристически пазар
Властите планират да удвоят годишните инвестиции в туристическия сектор
Туризмът в най-гъсто населената държава в света Китай процъфтява, тъй като потребителите с по-голям доход търсят по-екзотични места и далечни дестинации, отколкото техните родители. Растежът на промишлеността е в основата на широкия спектър от вътрешни дейности, от ски курорти и тропически хотели до висококачествено производство на влакове и самолети, пише Bloomberg.
Пътуването представлява 9% от икономиката на Китай през изминалата година, според Световния съвет за туризъм и туризъм, който предвиждаше растежът да е средно 8% годишно от 2017 г. до 2027 г., надминавайки други големи икономики като Индия и САЩ.
Пазарът на летни пътувания е увеличил въздушния пътнически трафик с 8.7% на годишна беза през август до рекордните 50.5 милиона пътувания. По време на националните празници от 1 до 8 октомври 710 милиона китайци ще тръгнат на път, което е с 10% повече от миналата година. Това показват прогнозите на Китайската академия по туризъм.
Максималното увеличение на броя на китайските туристи през първата половина на годината е записано в Сърбия, която е била посетена със 160% повече китайци, отколкото миналата година, в Босна и Херцеговина - с 94.2%, в Черна гора – 74.6%.
Властите планират да удвоят годишните инвестиции в туристическия сектор до 2020 г., когато имат за цел да похарчат 304 млрд. долара за инфраструктура като планински курорти и крайбрежни излети.
"Бързото нарастване на китайската туристическа индустрия е основен двигател на прехода на страната към ориентирана към потребителите икономика” казват експерти.