Китайският боксофис ще изпревари този на САЩ догодина
И това всъщност е добра новина за Холивуд
~ 2 мин.
Докато продажбите на билети се забавят в САЩ - благодарение на пиратството и стрийминг услуги като Netflix и Hulu - нарастващият апетит на Китай към филмите помага да се компенсира разликата.
Експертите прогнозират, че до 2020 г. Китай ще бъде най-големият пазар на кино в света, като приходите от прожекции (или т.нар. боксофис) се очаква да скочат от 9,9 милиарда долара през 2018 г. до 15,5 милиарда долара до 2023 г., сочи доклад на PwC.
През първото тримесечие на 2018 г. Китай за първи път надмина американските боксофис приходи.
Боксофисът на Китай отчете 9 милиарда долара през 2018 г. - точно зад САЩ и Канада, които са донесли общо 11,9 милиарда долара през 2018 г., сочат данните, събрани от Американската асоциация за кино.
„Трябва да бъдете много внимателни, преди да снимате сценарий - знаейки колко голям е китайският пазар, за да сте сигурни, че ще адресирате правилно Китай“, казва Стенли Росен, професор по политически науки в Университета на Южна Калифорния, пред CNBC.
„Повече от 70% и дори над 70% от боксофиса на блокбастърите идва от чужбина - а не от Северна Америка - и Китай има голям принос за това“, коментира той.
Холивуд все повече обръща внимание на китайския пазар за своите продукции. Повече от една трета от най-касовите филми в Китай през последните две години са направени в САЩ.
Но Китай иска собствените му филми да печелят от боксофиса - и по финансови причини, и като въпрос на национална гордост.
През 2018 г. Dalian Wanda Group, която закупи емблематичната американска верига за кино AMC през 2012 г., откри най-голямото киностудио в света, което беше рекламирано като отговора на Китай на Холивуд.
Но тези инвестиции все още не се изплащат, тъй като местният пазар на кино трудно се конкурира с холивудските продукции.
Тенденцията създаде ръст в сътрудничеството между Холивуд и Китай през последните години. Между 1997 и 2013 г. Китай спомага за финансирането само на десетина от 100-те най-важни филма в световен мащаб всяка година, според анализ на New York Times на данни от Box Office Mojo и IMDB. Но тази цифра нараства до 41 филма през следващите пет години.
Експертите прогнозират, че до 2020 г. Китай ще бъде най-големият пазар на кино в света, като приходите от прожекции (или т.нар. боксофис) се очаква да скочат от 9,9 милиарда долара през 2018 г. до 15,5 милиарда долара до 2023 г., сочи доклад на PwC.
През първото тримесечие на 2018 г. Китай за първи път надмина американските боксофис приходи.
Боксофисът на Китай отчете 9 милиарда долара през 2018 г. - точно зад САЩ и Канада, които са донесли общо 11,9 милиарда долара през 2018 г., сочат данните, събрани от Американската асоциация за кино.
„Трябва да бъдете много внимателни, преди да снимате сценарий - знаейки колко голям е китайският пазар, за да сте сигурни, че ще адресирате правилно Китай“, казва Стенли Росен, професор по политически науки в Университета на Южна Калифорния, пред CNBC.
„Повече от 70% и дори над 70% от боксофиса на блокбастърите идва от чужбина - а не от Северна Америка - и Китай има голям принос за това“, коментира той.
Холивуд все повече обръща внимание на китайския пазар за своите продукции. Повече от една трета от най-касовите филми в Китай през последните две години са направени в САЩ.
Но Китай иска собствените му филми да печелят от боксофиса - и по финансови причини, и като въпрос на национална гордост.
През 2018 г. Dalian Wanda Group, която закупи емблематичната американска верига за кино AMC през 2012 г., откри най-голямото киностудио в света, което беше рекламирано като отговора на Китай на Холивуд.
Но тези инвестиции все още не се изплащат, тъй като местният пазар на кино трудно се конкурира с холивудските продукции.
Тенденцията създаде ръст в сътрудничеството между Холивуд и Китай през последните години. Между 1997 и 2013 г. Китай спомага за финансирането само на десетина от 100-те най-важни филма в световен мащаб всяка година, според анализ на New York Times на данни от Box Office Mojo и IMDB. Но тази цифра нараства до 41 филма през следващите пет години.
Китайският технологичен гигант Alibaba инвестира и промотира филмите от поредицата „Мисията невъзможна“ на Paramount Picture - „Fallout“ и „Rogue Nation“.
„Китай иска да бъде най-големият филмов пазар в света възможно най-бързо“, казва Росен. „И Холивуд е абсолютно необходим за това.“