4500 клиенти на ЧЕЗ без ток през ноември заради скъсани кабели
Причините са несъобразени изкопни дейности от строителни фирми
![4500 клиенти на ЧЕЗ без ток през ноември заради скъсани кабели](/web/files/articles/66016/narrow_image/thumb_1040x585_tok2.jpg)
Несъобразени изкопни дейности на строителни фирми причиниха прекъсване на електрозахранването на над 4500 клиенти на ЧЕЗ от началото на ноември.
В неделния ден поради направа на път и просека строителна фирма скъса кабел на ЧЕЗ, оставяйки без ток 1449 клиенти от с. Драгичево и с. Кладница, област Перник, в интервала от 10:43 ч. до 13:58 ч. В петък, 4 ноември, строителна фирма скъса кабел в София и прекъсна електрозахранването на 2819 клиенти от ж.к. „Стрелбище“, „Славия“, „Борово“, „Красно село“, „Бели брези“. На 1 ноември заради невнимателни строително-монтажни работи без ток за близо два часа стояха 289 клиента на ЧЕЗ от софийските квартали „Люлин-1“, „Филиповци“, „Република“, „Обеля“.
През октомври изкопни и строително-монтажни дейности на фирми скъсаха 17 кабела на ЧЕЗ и причиниха прекъсване на електрозахранването на обслужваната от ЧЕЗ територия в Западна България. През цялата 2015 г. 919 000 домакинства стояха без електричество в продължение на общо 1 274 часа поради несъобразени изкопни работи. Това води до неудобства за гражданите и до непредвидени разходи за отстраняване на щетите.
С цел осигуряване на спокойствието на
българските граждани ЧЕЗ призовава стриктно да се спазват съгласувателните
процедури. Компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности, могат да
подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително
на факс 02/92 92 551, на имейл адрес [email protected], както и на денонощната
телефонна линия 0700 10 010.
Компанията ще продължи
да информира обществеността за причините за прекъсване на електрозахранването.