Кока-Кола България носи на икономиката 270 млн. евро годишно
Компанията активно насърчава социално отговорни дейности
През 1965 г. световноизвестната марка Кока-Кола стъпва на българския пазар. На 50-годишнината си компанията освен със стабилния пазар, може да се похвали с редица успешни инициативи, насърчаващи образованието, спорта, здравословния начин на живот и устойчивото развитие.
"2015 г. е много специална за нас и искаме да я изпратим по различен начин. Причината е, че Кока-Кола България става на 50 години. България е първата страна от бившия социалистически лагер, където започва производството и продажбата на марката. България е и първата държава, в която логото на Кока-Кола се превежда на друг език, а именно на кирилица. Тази година контурната бутилка чества своята стогодишнина в световен мащаб. Навършват се и 10 години от придобиването на марката „Банкя” от Кока-Кола в България."
Това обяви Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола България по време на коледната церемония на компанията, на която присъстваха министърът на образованието Тодор Танев, председателят на КРИБ Кирил Домусчиев, председателят на БТПП Цветан Симеонов, зам.-председателят на БСК Камен Колев, представители от бизнеса и неправителствени организации.
Под надслов "Предай добро нататък" компанията представи своята инициатива в партньорство с Министерския съвет за разпращане на 50 поздравителни картички на деца отличници от малките градове. Тя е подкрепена и от министър-председателя Бойко Борисов.
„От 1992 г. насам Кока-Кола е инвестирала в България над половин млрд. лв. Само през последните 10 години нашите инвестиции в производствените ни центрове в Костинброд и Банкя са за над 200 млн. лв. Кока-кола избра България за дом на своите центрове за споделени услуги в областта на човешки ресурси, финанси, информационни технологии и бизнес системи и процеси за 28 държави в света. Инициативата е в размер на 1,7 млн. лв. и миналата година заради нея Кока-Кола получи наградата за инвеститор Клас А и тя отвори допълнителни 200 работни места в България. Днес компанията е работодател на над 2000 души, а добавената ѝ стойност е 270 млн. евро на година, което е 0,6% от БВП. 0,6% е и приносът ни на пазара на труда в България.”, обяви Атанасов.
„Надяваме се, че Кока-Кола в България ще продължи своята спонсорска дейност в много направления, част от които е образованието и още нещо важно – професионалното обучение, което толкова много западна през последните години. В чест на тази петдесетгодишнина, избирме 50 деца отличници от малки населени места в страната. Специално искам да кажа, че за нас в Министерство на образованието няма големи и малки, но знаем какви трудности изпитват децата в по-малките населени места. Затова те имат предимство за получаване на наградата. Поздравяваме учениците, които нямат възможностите и привилегиите на големия град, за техния труд. Голяма част от тях печелелят световни награди”, заяви министърът на образованието Тодор Танев.
По думите на генералния директор на Кока-Кола България Стоян Иванов, компанията е структурирала дейността си в 3 приоритетни области – развитие на младите хора в България, здравословен начин на живот и опазване на околната среда.
Председателят на КРИБ Кирил Домусчиев приветства инициативите на компанията. „Изключително горди сме, че вашата компания е член и основател на КРИБ. Със завидната си репутация имате принос през годините за утвърждаването на КРИБ като най-авторитетната работодателска и бизнес организация в България със своите над 11 хил. членове и много силно присъствие в българската икономика. Радваме се, че днес, 50 години след стъпването на Кока-Кола в България, тя вече не е опасно питие, символ на лошия капитализъм, а напротив – символ на един отворен работодател, който реализира много благородни социални инициативи. В синхрон с коледната кампания „Предай добро нататък”, нека предадем на бъдещите поколения млади и предприемчиви българи това, което брандът Кока-Кола носи – свобода, щастие, вдъхновение и социална отговорност.”