Coca-Cola ще подкрепи нова технология за бутилка от хартия
Датският стартъп Paboco от 2015 г. работи по нова технология за рециклируема хартиена бутилка
~ 2 мин.
Coca-Cola обяви присъединяването си към Paboco Pioneer Community, за да подпомогне процеса за създаване на устойчива бутилка от хартия. Идеята за създаването на тази общност е на Paboco – датски стартъп, който от 2015 г. работи по нова технология за рециклируема хартиена бутилка и в момента е съвместно предприятие между производителя на хартиени опаковки BillerudKorsnäs и производителя на бутилка Alpla.
Амбицията на Paboco е да създаде първата по рода си изцяло биологично-базирана и рециклируема хартиена бутилка, която може да се използва за газирани и негазирани напитки, козметика и др.
В следващия етап от разработването на продукта, Coca-Cola ще бъде основополагащ участник в Paboco Pioneer Community. Общността вече обединява водещи експерти в областта на материалите, дизайна и технологиите за опаковки. Заедно с другите членове, американската компания ще предоставя идеи, експертиза и насоки за научноизследователската и развойна дейност, за да подпомогне разрастването на концепцията.
„Радваме се да бъдем част от пионерската общност и да помогнем за тестването и развиването на тази иновация. Твърдо вярваме в силата на сътрудничеството и партньорството при изграждането на устойчиви опаковки за търговска употреба и с нетърпение очакваме да бъдем част от напредъка на големите иновации, по които работи Paboco“, казва Стийн Франсен, мениджър „Изследвания и развитие“ в Coca-Cola.
Хартиената бутилка от първо поколение използва хартиени фибри от възобновяеми източници за изграждане на здрава структура, укрепена с вътрешен слой, уникален за всеки продукт, което прави възможно рециклирането на бутилката чрез разделяне на хартията и вътрешния слой. Следващият технологичен етап е разработване на вътрешен слой изцяло на биологична основа, подобряване на рециклирането на хартиените влакна и безвредно разграждане, ако бутилката случайно попадне в природата.
През 2018 г. Coca-Cola обяви инициативата „Свят без отпадъци“ и пое конкретни ангажименти в изпълнение на глобалната си стратегия. До 2030 г. компанията ще подпомага събирането и рециклирането на еквивалента на всяка продадена бутилка или кен и ще инвестира в производство на опаковки с 50% рециклирано или възобновяемо съдържание, а до 2025 г. всички опаковки на компанията ще са 100% рециклируеми в световен мащаб.
Наскоро Кока-Кола в Западна Европа обяви поредна серия от ангажименти и създаде Център за иновации за устойчиви опаковки, който се фокусира върху ускоряване и усъвършенстване на технологии за рециклиране и алтернативни решения за опаковки като хартиени бутилки, опаковки на биологична основа, бутилки за многократна употреба и др.
Амбицията на Paboco е да създаде първата по рода си изцяло биологично-базирана и рециклируема хартиена бутилка, която може да се използва за газирани и негазирани напитки, козметика и др.
В следващия етап от разработването на продукта, Coca-Cola ще бъде основополагащ участник в Paboco Pioneer Community. Общността вече обединява водещи експерти в областта на материалите, дизайна и технологиите за опаковки. Заедно с другите членове, американската компания ще предоставя идеи, експертиза и насоки за научноизследователската и развойна дейност, за да подпомогне разрастването на концепцията.
„Радваме се да бъдем част от пионерската общност и да помогнем за тестването и развиването на тази иновация. Твърдо вярваме в силата на сътрудничеството и партньорството при изграждането на устойчиви опаковки за търговска употреба и с нетърпение очакваме да бъдем част от напредъка на големите иновации, по които работи Paboco“, казва Стийн Франсен, мениджър „Изследвания и развитие“ в Coca-Cola.
Хартиената бутилка от първо поколение използва хартиени фибри от възобновяеми източници за изграждане на здрава структура, укрепена с вътрешен слой, уникален за всеки продукт, което прави възможно рециклирането на бутилката чрез разделяне на хартията и вътрешния слой. Следващият технологичен етап е разработване на вътрешен слой изцяло на биологична основа, подобряване на рециклирането на хартиените влакна и безвредно разграждане, ако бутилката случайно попадне в природата.
През 2018 г. Coca-Cola обяви инициативата „Свят без отпадъци“ и пое конкретни ангажименти в изпълнение на глобалната си стратегия. До 2030 г. компанията ще подпомага събирането и рециклирането на еквивалента на всяка продадена бутилка или кен и ще инвестира в производство на опаковки с 50% рециклирано или възобновяемо съдържание, а до 2025 г. всички опаковки на компанията ще са 100% рециклируеми в световен мащаб.
Наскоро Кока-Кола в Западна Европа обяви поредна серия от ангажименти и създаде Център за иновации за устойчиви опаковки, който се фокусира върху ускоряване и усъвършенстване на технологии за рециклиране и алтернативни решения за опаковки като хартиени бутилки, опаковки на биологична основа, бутилки за многократна употреба и др.