Колко различни бяха смартфон приложенията някога
С течение на времето дори и най-големите и най-популярни приложения се отдалечават от първоначалния си облик. Промените в естетичните вкусове на потребителите и повишените очаквания за лесна употреба на приложенията принуждават компаниите да инвестират в промяна на интерфейса.
Как са изглеждали при първоначалното си пускане най-популярните приложения можем да видим от тази галерия, събрана от Business Insider.
Оригиналното лого на Instagram от 2011 г. не беше обновявано чак до обявяването на новото през 2016 г. Мобилното приложение обаче се променяше постоянно през годините. В допълнение към добавянето на повече филтри за снимките, възможност за изпращане на директни съобщения и появата на хоризонтални снимки Instagram премахна лентите в горната и долната част на потока от публикации, както и всички черни фонове в останалите менюта на приложението.
Uber
Когато Uber представи ново лого отново през 2016 г., много от потребителите побързаха да разкритикуват неприятния дизайн. Сега логото е друго – с черен фон вместо синьо кълбо.
Първата версия на приложението Uber, тогава известно като UberCab, беше много по-зле както като дизайн, така и като удобство на ползване. Основните функции ги имаше – попълване на информация за кредитна карта, установяване на местоположението и повикване на автомобил, но работата с програмата тогава не беше изобщо лесна.
Snapchat
Първоначалната версия на приложението за изпращане на снимки имаше по-малко възможности от сега – нямаше филтри, както и стикери. Главният изпълнителен директор Евън Шпигел и екипът му разумно се отказаха сините ленти и анимирани икони в приложението и създадоха елегантния интерфейс, познат ни днес.
Tinder
В първата версия някога на Tinder липсваше най-известната функция на приложението – възможността за плъзгане вдясно или вляво на потенциалните ухажори. Съоснователят на Tinder и главен стратег Джонатън Бадийн коментира през април 2016 г., че тази функция е била вдъхновена от тестето от карти.
Spotify
Шведското музикално приложение дебютира в САЩ през юли 2011 г., като рекламата гласеше, че предлага „милиони парчета, готови да се пуснат веднага на вашия компютър или телефон”. Години по-късно Spotify предложи достъп до излъчвания на живо и клипове, но първоначалното приложение позволяваше само основните неща – търсене и слушане на песни. Тогава потребителите можеха да кандидатстват за покана за шест-месечен тестов период или пък директно да си платят за достъп до услугата. Цената започваше от 4.99 долара на месец.