КЗП: Намалява процентът на потребителските жалби срещу телекомите
От 50% те са паднали на 30%, но секторът продължава да е чувствителен
~ 1 мин.
Като процентно съотношение спрямо общия брой на постъпващите при нас жалби, тези срещу телекомите намаляват. Ако до преди година-две те бяха около 50% сега са 30%, а очаквам следващите периоди да стават все по-малък процент. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в студиото на „Дарик“.
По негови думи въпреки спада на жалбите, секторът си остава най-чувствителният и все още жалбите в него са най-много.Акцент в изказването на Маргаритов бе, че потребителите не са длъжни да преподписват срочните си договори, когато наближава датата на тяхното изтичане. Той добави, че „в никакъв случай няма да загубят, ако откажат да го сторят, поискат други условия или не предприемат каквото и да било”.
Маргаритов обясни, че когато един срочен договор не бъде подновен за определен срок, то той се трансформира в безсрочен.
„Макар и да загубите някои от преференциалните условия, които сте ползвали, докато договорът е бил срочен, ако се трансформира в безсрочен и впоследствие имате атрактивна оферта за същите услуги при по-изгодни условия, винаги бихте могли да прекратите този безсрочен договор само с едномесечно предизвестие, без да дължите каквито и да било неустойки”, разясни той.