Lego се оказа най-силна на свиващия се пазар с играчки
От конкурентите ѝ най-зле се представя производителят на продуктите от серията \"Барби\" Mattel
Въпреки свиването на пазара с детски играчки като цяло, през миналата година Lego e отчела ръст на продажбите, съобщава Reuters. Производителят е успял да се справи с негативните тенденции в сектора, изпреварвайки конкурентите си чрез най-новите си версии на популярните пластмасови комплекти за сглобяване. Позитивно влияние са оказали и новите магазини на компанията и обновеният ѝ уебсайт.
След десетилетие на двуцифрени ръстове в продажбите, които приключиха през 2017 г., Lego се връща във форма. Именно тогава Нилс Кристиансен стана главен изпълнителен директор на компанията.
Производителят, който се бори за пазарен дял срещу съперници като производителя на „Барби“ Mattel и Hasbro, днес обяви, че продажбите му през 2019 г. са нараснали с 6%, достигайки 38.5 млрд. датски крони (5.7 млрд. долара). За сравнение, през 2018 г. ръстът в продажбите на Lego бе 3%.
През февруари Mattel обяви, че годишните му нетни продажби са останали без промяна, докато Hasbro, която стои зад продуктите от серията „Малкото пони“, отчете 3% ръст на годишните си нетни приходи.
Според изчисленията на Lego като цяло световният пазар на играчки през миналата година се е свил с 3%. Самата компания обаче е увеличила продажбите на всички големи пазари, на които присъства, като конкретно в Китай ръстът е бил двуцифрен.