Lenovo подготвя ценови удар по Коледа
Компанията трупа складови запаси, с които да наводни пазара по празниците
~ 1 мин.
Ценова война и значително поевтиняване на мобилните компютри по Коледа. Това са очакванията на пазарните анализатори, които правят тази прогноза на база трупането на огромни складови наличности от страна на най-големият производител в света – китайската Lenovo. По данни на Digitimes Research складовите наличности на компанията са на най-високото си ниво за последните пет месеца.
Обяснението на този процес е приближаващите Коледни и Новогодишни празници, когато компанията ще се опита да спечели пазарен дял, пускайки продукти на по-ниски цени. Подобна стъпка ще принуди останалите големи производители, особено Hewlett-Packard (HP), да направят същото, ако не искат да загубят своите позиции.
Според данните на Digitimes останалите производители също пълнят складовете си, но това, което се случва при Lenovo e най-внушително. Стратегията на китайската компания ще постави другите производители пред дилема – да продават при много ниска печалба, тъй като Lenovo може да си позволи по-ниски цени, или да не правят големи намаления, което обаче е риск от загуба на пазарен дял.
В свой анализ Digitimes посочва, че HP може да не успее да изпревари Lenovo по пазарен дял, ако китайците приложат стратегията си на големи намаления или друг вид промоция. Друг проблем пред устрема на HP е фалитът на южнокорейския превозвач Hanjin Shipping, което забави доставките на техника за някои пазари.
Обяснението на този процес е приближаващите Коледни и Новогодишни празници, когато компанията ще се опита да спечели пазарен дял, пускайки продукти на по-ниски цени. Подобна стъпка ще принуди останалите големи производители, особено Hewlett-Packard (HP), да направят същото, ако не искат да загубят своите позиции.
Според данните на Digitimes останалите производители също пълнят складовете си, но това, което се случва при Lenovo e най-внушително. Стратегията на китайската компания ще постави другите производители пред дилема – да продават при много ниска печалба, тъй като Lenovo може да си позволи по-ниски цени, или да не правят големи намаления, което обаче е риск от загуба на пазарен дял.
В свой анализ Digitimes посочва, че HP може да не успее да изпревари Lenovo по пазарен дял, ако китайците приложат стратегията си на големи намаления или друг вид промоция. Друг проблем пред устрема на HP е фалитът на южнокорейския превозвач Hanjin Shipping, което забави доставките на техника за някои пазари.