Летище София инвестира 20 млн. лв. в нова система за багаж
Проектът е част от цялостната трансформация на летището, за която са предвидени над 150 млн. лв. до края на 2025 г.
Летище София ще се сдобие с нова система за обработка на багажа (BHS). Инвестицията е за над 20 млн. лв. и включва доставка, инсталиране и поддръжка на най-модерното решение за управление на багажа на пътниците, съобщават от пресцентъра на концесионера „Соф Кънект“. Системата ще бъде осигурена от френски консорциум Alstef Group, а контрактът между двете страни е подписан през миналата седмица.
С вложението концесионерът се надява да подобри качеството на обслужване на пътниците. Съществуващата система е зависима от една остаряла машина, докато новата разполага с четири с общо тегло 7 тона и капацитет до 2400 багажа на час. Това би трябвало да позволи сигурната обработка на милиони чекирани багажи годишно.
Системата за управление на багажа е от ключово значение за функционирането на летището. Придобиваме авангардно технологично решение, което ще ни направи по-бързи и по-ефективни в полза на милионите ни пътници. Проектът е част от цялостната трансформация на летището, за която инвестираме над 150 млн. лв. до края на 2025 г.“, заяви Хесус Кабайеро при подписването на договора.
Системата транспортира регистрирания багаж от зоната за регистрация за полет през 4 нива на сигурност и поддържа тройно резервиране на системите. По този начин се гарантира най-високо ниво на надеждност и ефективност в обслужването на багажите. Новата система позволява както пълно самообслужване (т. нар. self-bag drop) при предварителна регистрация за полет, така и асистирано от чек-ин агенти обслужване.
За Alstef Group е удоволствие да си партнира с Летище София при избора и внедряването на системата за обработка на багаж. По този начин подкрепяме стремежа на летището да осигури по-ефективно обслужване и по-приятно изживяване на своите пътници“, каза Никола Бретон.
С въвеждането в експлоатация на новата BHS, Терминал 2 ще може да обслужва значително по-голям брой пътници. Внедряването на системата е част от плана за развитие на летището, който ще позволи на Терминал 2 да поеме целия трафик от почти 70-годишната сграда на Терминал 1.