Lyft задмина Uber по брутни резервации през второто тримесечие
Компанията за споделено пътуване Lyft набира все по-голяма скорост в съперничеството с конкурента Uber
~ 2 мин.
Компанията за споделено пътуване Lyft набира все по-голяма скорост в съперничеството с конкурента Uber, макар и все още между двете да има голяма дистанция. Брутните резервации на колите с розови мустаци са нараснали с 25% през второто тримесечие спрямо тези през първото на тази година. Това е споделил източник, близък до Lyft, пише Business Insider. Във финансово изражение това се равнява на 1 млрд. долара спрямо 800 млн. долара през първото тримесечие.
Данните сочат, че за шестте месеца на 2017 г. шофьорите на компанията са извършили същия брой превози, колкото и през цялата предходна 2016 г. Общо през миналата година Lyft е регистрирала общо 162.2 млн. превоза.
„Lyft отбеляза невероятен ръст през тази година, като навлиза в следващото полугодие от много силна позиция“, коментира Брайън Робъртс, главният финансов директор на компанията. Според него положителният тренд ще се запази през цялата година, че и след това.
В сравнение с лидера в сектора, Uber, стартъпът оъ Сан Франциско се справя далеч по-добре от началото на тази година. Брутните резервация на Uber са нараснали с 10 до около 15% за периода спрямо първото тримесечие.
Въпреки растежа си обаче, Lyft все още е далеч зад Uber. Ако за тримесечието Lyft е генерирала 1 млрд. долара от брутни резервации, то тези на Uber се равняват 8.25 млрд. долара. Редно е да се отбележи, че Lyft оперира само на американския пазар, докато Uber има представители в страни по целия свят.
Брутните резервации представляват размерът на парите, които потребителите плащат за своите разходи. Uber и Lyft като компании прибират между 20 и 30% от тази сума, останалата част отива в сметката на превозвачите.
Добрите финансови резултати на Lyft идват месец, след като се появи информация, че пазарният дял на Uber в САЩ се свива драстично.
Lyft определено не се свени да извлече позитиви на фона на проблемите в Uber. Факт е, че услугата се разраства бързо и компанията вече предлага превози на 160 нови пазара. Това далеч надхвърля първоначалните ѝ цели, предвид че в началото на годината Lyft си бе поставила за цел да стъпи на 100 нови места до края на 2017 г.