В името на „Бранд България“: Министерството на туризма наема Facebook специалисти
Ведомството на Зарица Динкова има нужда от хора, които да пускат реклами в социалните мрежи след промяната на закона
Министерството на туризма ще търси нови експерти в областта на маркетинга, които да рекламират България в онлайн платформи като Facebook, YouTube и Instagram. Това обявиха от ведомството за Economic.bg по повод промените в Закона за туризма, според които вече няма да е нужно провеждането на обществени поръчки за реализирането на онлайн рекламите на дестинация България.
Предстои обявяване на конкурси за вакантните длъжности в дирекция „Маркетинг и реклама“, които да участват в дейността на дирекцията по изпълнение на Годишната програма за национална туристическа реклама, в т.ч. в частта ѝ за осъществяване на дигитална реклама на целеви чуждестранни пазари и на вътрешния пазар, за промоцията и позиционирането на България като привлекателна целогодишна туристическа дестинация“, пишат от Министерството на туризма.
Досега организатор на всички изложения, конференции, семинари, фестивали, на които България участва, се осъществява от Дирекция „Маркетинг и реклама“. Отделът вече ще отговаря и за пускането на държавните реклами в онлайн платформите.
Припомняме, че в края на месец май Народното събрание прие промени в Закона за туризма, които гласят, че пари за туристическа реклама на България, излъчвана през социални платформи, като Facebook, Instagram и YouTube, ще се отпускат без обществени поръчки.
Според ведомството, управлявано от Зарица Динкова, реализирането на дигитални кампании в онлайн средата ще позволи получаването на директни отчети и препоръки от самите онлайн платформи и търсачки, които разполагат с модули за проследяването и отчитане на реализациите, измерване на видимост, посещаемост, ангажираност, поведение и др. показатели, определящи ефективността на дадено действие и/или кампания с необходимата степен на достоверност.
Тоест, според експертите в Министерството на туризма, онлайн платформите ще дадат много по-добра и ясна картина на това как се представя кампанията и какъв е нейният ефект.
Кампании
Както вече многократно беше съобщено, към момента България не разполага с нов клип за Национална туристическа реклама, а ползва този от 2020 г. А онлайн рекламите са под формата на спонсорирани постове в социалните мрежи и тематични публикации. Кампанията се осъществява в България, Великобритания, Германия, Израел, Полша, Румъния, Сърбия, Унгария, Франция и Чехия. За реализацията на тези кампании беше проведена открита процедура по реда на Закона за обществените поръчки и бяха сключени договори на стойност 330 000 лв. без ДДС, уточняват от Министерството на туризма.
Оттам припомнят, че още от края на 2022 г. страната ни залага на бизнес събития и роудшоу поради липсата на достатъчно средства.
Бяха организирани бизнес събития и Road Shows в Тел Авив, Берлин, Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт, Дюселдорф, Вроцлав, Катовице, Краков и Варшава и др. Ето защо е важно при планиране и реализиране на рекламните дейности и кампании да се прилага системен подход и визия за налагането на Бранд "България" на чуждестранните пазари, а при липсата на приет Закон за Държавния бюджет за 2023 г. е невъзможно да се обезпечи целогодишен комуникационен план“, пишат още от туристическото министерство.
От ведомството отбелязват, че кризите в последните години са се отразили много сериозно на всеки отрасъл, но към това се прибавя „несравнимо високите рекламни бюджети на основни туристически дестинации, в т.ч. преки конкуренти на страната ни“. „Вече можем да си представим несъмнено сложната и не особено благоприятна конкурентна среда, в която се намира България“.
Тези обстоятелства изискват последователност, стабилност и утвърждаване на такъв бюджет за национална туристическа реклама, който да осигури създаването на качествено рекламно съдържание и активности, които представят огромното културно-историческо наследство и автентичността на дестинация България, които трябва да се популяризират с цел постигане на максимална ефективност и ефикасност на националния маркетинг, пишат още от Министерството.
В представения проектобюджет на финансовия министър Асен Василев бюджетът на Министерството на туризма продължава да е 28 млн. лв., какъвто е години наред.
Според депутатите обаче, които са част от ресорната комисия в Народното събрание, всяка сума под 100 млн. лв. за туристическа реклама прави България „невидима“.