Министерството на туризма ще рекламира Пловдив като културна столица на Европа
Целта е да се повиши интересът към Пловдив като туристически маршрут и към реализацията на „Европейска столица на културата 2019“
~ 2 мин.
Министерството на туризма ще подпомага популяризирането на Пловдив като домакин на инициативата „Европейска столица на културата 2019“. Логото на града ще присъства в дизайна и оформлението на българските национални и информационни рекламни щандове на международни изложения, организирани от ведомството, които са специализирани за такъв тип туризъм или има интерес от съответния туристически пазар към тях.
За това се споразумяха Министерството на туризма и Общинска фондация „Пловдив 2019“, които сключиха рамково споразумение за съвместна дейност и сътрудничество в подкрепа на домакинството на града за инициативата „Европейска столица на културата 2019“. Фондацията организира и ръководи цялостно проекта, а министерството ще подпомага популяризирането му, акцентирайки на Пловдив и България като дестинация с хилядолетна история и разнообразни възможности за туризъм.
Целта на двустранното партньорство е да повиши интереса към Пловдив като туристически маршрут и към реализацията на „Европейска столица на културата 2019“, което е с огромна международна и национална значимост. Министерството и общината обединяват усилията си за ефективен маркетинг при промотирането на България и Пловдив като атрактивни дестинации с богато културно-историческо наследство.
Рекламно-информационните материали, подготвяни от министерството, ще включват данни и визия за Пловдив като европейска столица на културата в тематични събития и изложения. Проектът ще присъства и при изготвянето на презентации за специализирани форуми, конгреси, експозиции и други прояви. Банери с препратки, линкове и информация ще фигурират и в социалните мрежи на министерството. Целта е да се оптимизират усилията на институциите, за да се гарантират най-добри резултати за българския туризъм.
Пловдив е сред най-предпочитаните културно-исторически дестинации на България. За първите единадесет месеца на 2016 г. в местата за настаняване с минимум 10 легла в областта са пренощували общо над 447 хил. туристи, което е близо 11% ръст спрямо същия период на 2015 г., по данни на НСИ. За този интервал на миналата година реализираните нощувки са общо около 942 хил. (почти 8% повече), като при чуждите граждани ръстът е около 11%. Приходите от нощувки се изчисляват общо на над 40,4 млн. лв., т.е. ръст от близо 10%.
За това се споразумяха Министерството на туризма и Общинска фондация „Пловдив 2019“, които сключиха рамково споразумение за съвместна дейност и сътрудничество в подкрепа на домакинството на града за инициативата „Европейска столица на културата 2019“. Фондацията организира и ръководи цялостно проекта, а министерството ще подпомага популяризирането му, акцентирайки на Пловдив и България като дестинация с хилядолетна история и разнообразни възможности за туризъм.
Целта на двустранното партньорство е да повиши интереса към Пловдив като туристически маршрут и към реализацията на „Европейска столица на културата 2019“, което е с огромна международна и национална значимост. Министерството и общината обединяват усилията си за ефективен маркетинг при промотирането на България и Пловдив като атрактивни дестинации с богато културно-историческо наследство.
Рекламно-информационните материали, подготвяни от министерството, ще включват данни и визия за Пловдив като европейска столица на културата в тематични събития и изложения. Проектът ще присъства и при изготвянето на презентации за специализирани форуми, конгреси, експозиции и други прояви. Банери с препратки, линкове и информация ще фигурират и в социалните мрежи на министерството. Целта е да се оптимизират усилията на институциите, за да се гарантират най-добри резултати за българския туризъм.
Пловдив е сред най-предпочитаните културно-исторически дестинации на България. За първите единадесет месеца на 2016 г. в местата за настаняване с минимум 10 легла в областта са пренощували общо над 447 хил. туристи, което е близо 11% ръст спрямо същия период на 2015 г., по данни на НСИ. За този интервал на миналата година реализираните нощувки са общо около 942 хил. (почти 8% повече), като при чуждите граждани ръстът е около 11%. Приходите от нощувки се изчисляват общо на над 40,4 млн. лв., т.е. ръст от близо 10%.