МТ дава 80 хил. лв. за частична реклама на културния туризъм
Основната цел е популяризиране на този сегмент в транс-граничния регион Гърция – България чрез видеоклипове
Министерството на туризма пусна обществена поръчка на стойност 79 209 лв. с ДДС за създаване на видеа и организиране на информационни кампании с цел популяризиране на културния туризъм в транс-граничния регион Гърция – България. Това установи проверка на Economic.bg в електронния регистър за обществените поръчки.
Чрез социален медиен маркетинг ще се популяризира трансграничната зона като териториално и тематично интегрирана туристическа дестинация, като същевременно се цели укрепване на предприемаческия потенциал на региона и подобряване на териториалната конкурентоспособност“, се казва в описанието на поръчката.
В България регионът, на територията на който ще се извършва кампанията, обхваща областите Хасково, Смолян, Кърджали и Благоевград. На територията на Република Гърция ще бъдат обхванати префектурите Еврос, Ксанти, Родопи, Драма, Кавала, Солун и Серес. Това е съгласно Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Гърция – България 2014 – 2020 г. на базата, на който е изработена обществената поръчка.
От този проект ще бъдат осигурени и средствата по обществената поръчка. Срокът за изпълнение е 90 дни от дата на сключване на договора, но не по-късно от 30 септември 2023 г.
В условията за участие е записана възможност за използване на трети лица, „независимо от правната връзка между тях“, тоест може да има дъщерна фирма подизпълнител.
Не закъснял отговор
Обявяването на обществена поръчка в подкрепа на културния туризъм идва само няколко дни, след като от Института за анализи и оценки в туризма обявиха, че страната ни губи по около милиард – милиард и половина евро годишно заради липсата на държавна политика в областта на културния туризъм.
Проблемът идва от това, че държавата не управлява своята културно-историческа собственост, съответно не знае за нейното съществуване и не отделя необходимите средства за тази своя собственост, за да подпомогне местните икономики и да създаде нови работни места“, каза в интервю за БТА директора на Института Румен Драганов преди дни.
По думите му, въпреки даденостите, които има страната ни, тя е неоткриваема на световната карта на културния туризъм, защото държавата продължава да не знае кой е собственик на публичната държавна собственост в частта „културен туризъм“ и към кой министър се води управлението на публичната държавна собственост в тази й част.