„Най-безполезното летище в света“ вече ще има редовни полети
Заради лоши климатични условия досега то не се ползва, а струва 285 млн. паунда
Летището на стойност 285 млн. паунда, наречено "най-безполезното в света", най-накрая ще има редовен полет, но никой не знае кога и колко ще струва той, съобщава "Индипендънт".
Аеропортът на отдалечения остров Света Елена в южния Атлантик е построен за сметка на данъкоплатците в Обединеното кралство, за да осигури спасителна линия за отдалечената южноатлантическа общност. Въпреки предупрежденията за трудни метеорологични условия, пистата е конструирана така, че да позволява на пътнически самолети като Boeing 737 и Airbus A320 да кацат.
След поредица от забавяния в строителството бяха обявени планове за редовна услуга на British Airways от Йоханесбург в Южна Африка, превозваща около 170 пътници. Но малко преди планираното откриване през май 2016 г., тестовият полет разкри тежки проблеми с вятъра.
Тогава решението за редовни полети бе изоставено и бе взето решение да се продължи само с морската връзка до острова.
Оттогава летището е било използвано за редица медицински евакуационни полети, а през май тази година бе извършен успешно и първият тестови пътнически полет.
Правителството на острова обяви, че южноафриканският превозвач Airlink ще лети от Йоханесбург през Намибия до Света Елена всяка събота. Но не е обявена начална дата и цени на услугата, която ще се субсидира. Правителството на Обединеното кралство ще субсидира летището с до 1,9 млн. паунда през първата година от дейността му, което представлява над 36 000 лири на полет до и от острова.
Поради изисквания за безопасност ще бъдат заети максимум 76 от 99-те места в ползвания самолет Embraer. По-ниското тегло ще му позволи да използва по-къс участък от пистата, като избягва частта, където се вихрят бързо променящите се ветрове.
Общото полетно време от Йоханесбург ще бъде над шест часа, с час повече от първоначално планираното за директния полет. Графикът изисква самолетът да напусне Йоханесбург минути преди първото от петте пристигащи от Хийтроу и да се върне в южноафриканския хъб твърде късно, за да се свърже по някое от петте вечерни отпътувания до Лондон.
Всяка втора събота в месеца полетът ще продължава от Света Елена още 800 мили до остров Асенсион (Възнесение), където ще престоява през нощта.