НАСА създава самолет, пътуващ от Лондон до Ню Йорк за 3 часа
Tой може да реши проблемите със свръхзвуковия полет и значително да увеличи скоростта на пътуванията
НАСА е известна с това, че бързо изпраща ракети до Космоса. Но скоро може да направи и пътуването ви до следващата почивка по-бързо. Космическата агенция работи върху нов самолет заедно с компанията Lockheed Martin. Някои го наричат Concorde 2, пише The Independent. Tой може да реши проблемите със свръхзвуковия полет и значително да увеличи скоростта на пътуванията.
Ако успее да влезе в масова употреба самолетът ще може да прелети разстоянието от 5500 км между Ню Йорк и Лондон само за три часа, достигайки височина от 16.7 км. Първият тест на прототип на самолета е направен от Lockheed Martin и НАСА през юни тази година. НАСА сега търси инвеститор, който ще бъде готов да вложи 390 млн. долара в разработването и тестването на пълноразмерен модел самолет. Предполага се, че дължината на самолета е 28.6 метра, а пилотската кабина е предназначена за един човек. Първият реален тест е насрочен за 2022 г.
Изданието отбелязва, че според изчисленията на инженерите, максималният размер на авиационния шум, няма да надвишава 60-65 децибела. Досега проблемът с такива самолети бе звуковият шум, известен с оригиналния Concorde. Това се случва, когато самолетът достигне свръхзвукови скорости. Това е гръмотевичен шум, който разстройва хората на земята и дори причинява материални щети. Заради това Конгресът на САЩ забрани използването на такива самолети над американската земя, решение, което отчасти се дължи на това, че "Конкорд" не е жизнеспособен от търговска гледна точка. Космическата агенция успешно изпробва технологията в аеродинамичните тунели и сега вярва, че тя може да бъде използвана и в търговската мрежа.
През 2015 г. компанията Airbus е получила патент за свръхзвуков пътнически самолет "Конкорд-2", който е в състояние да лети от Лондон до Ню Йорк за един час. Според патента "Конкорд-2" е предназначен за военни цели и не е ясно дали ще извършва търговски полети.
За търговски превоз на пътници са се използвали само два вида свръхзвукови самолети, но и двата са извадени от експлоатация след бедствие - Съветският Ту-144 - през 1978 г. и англо-френския "Конкорд" през 2003 г.