Новият кораб „Вежен“ на „Параходство БМФ“ е на вода
Това е пети пореден бълкер от новата серия от общо осем 32 150-тонни плавателни съда
В китайската корабостроителница Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co. бе вдигнат флага на петия от поръчаната от "Параходство БМФ" АД нова серия от осем 32 150-тонни кораба за насипни товари (HULL YZJ-2019 1338), тип „лейкър“. Петият кораб (след „Ком“, „Богдан“, „Перелик“ и „Верила“) получи името „Вежен“ (VEZHEN), с което стана втори в историята на компанията с това име.
Първи капитан на новия „Вежен“ е к.д.п. Иван Тодоров, а първи главен механик – инж. Орлин Стойков. Корабът е под наблюдението на класификационната организация DNV-GL.
До края на годината "Параходство БМФ" ще получи още един кораб от тази серия (HULL YZJ-2019 1339), който ще носи името „Шипка“ (SHIPKA). Последните два кораба от серията – „Мусала“ (MUSALA) и „Славянка“ (SLAVYANKA) – ще влязат в експлоатация през 2023 г. Така най-голямата българска шипингова компания продължава да спазва и да развива десетилетната традиция нейните кораби за насипни товари да носят имената на наши планини и планински върхове.
Преди 55 години, на 30 март 1967 г., в японското пристанище Иношима е вдигнат флагът на новопостроения в заводите на Hitachi (стр. № 4151) моторен кораб „Вежен” с товароподемност 13 470 тона (вторият от серията тип „Руен”). Първи капитан на кораба (VEJEN – IMO 6706553) тогава е к.д.п. Георги Василев, а първи главен механик – инж. Павел Павлов. „Вежен” е в състава на "Параходство БМФ" до 28 ноември 2008 г., когато е продаден на друг корабособственик. Продължава да плава под името „Teteven 1” до 2009 г. (42 години в строя), след което е приспособен за кейово съоръжение в Пристанище Варна-запад. Той изпълнява тази функция в продължение на пет години.