Новото Божоле - със стратегия за подмладяване на имиджа
Както всеки път на третия четвъртък от ноември новото Божоле е повод за празнично отваряне на бутилки
~ 2 мин.
Първите бутилки от новото Божоле ще се появят тази нощ по света. Прочутото младо френско вино е от много добра реколта, а стратегията е да се подмлади имиджа му, за да се спре спадът на продажбите, най-вече в най-големия вносител на тази напитка, Япония, предаде Франс прес.
Както всеки път на третия четвъртък от ноември новото Божоле е повод за празнично отваряне на бутилки както във Франция, така и в много други страни по света - от Япония до Съединените щати, в Китай, Белгия и Бразилия, където вече са изпратени първите партиди. На 15 ноември то пристига и в София и първата бутилка от новата партида ще се отвори в НДК.
"Доброто подреждане на планетите тази година е допринесло за добрата реколта, с добро качество на гроздето, хубаво време и големи количества. Годината беше много добра, както и в много други региони във Франция", изтъкна пред АФП Доминик Пирон, председател на дружеството ЕнтерБожоле (InterBeaujolais).
Стратегията на сектора е променена: целта е да се докосне по-млада клиентела, да продължи стремежът към по-висок клас и да се предоставя все повече информация за спецификата на прочутото регионално вино Божоле.
Тази стратегия започва да дава плодове, тъй като през последните години бутилките с младо френско вино се продават по 4 до 7 евро, докато често пъти преди това бяха под прага от 4 евро, посочват от бранша.
Продажбите, които през последните петнайсет години непрекъснато намаляваха, започват да се стабилизират до около 25 милиона бутилки, отбелязва Доминик Пирон.
Продажбите, които през последните петнайсет години непрекъснато намаляваха, започват да се стабилизират до около 25 милиона бутилки, отбелязва Доминик Пирон.
В Япония - най-големият вносител на ново Божоле - сега се продава по една бутилка на 20 души от населението, докато допреди няколко години продажбите бяха по бутилка на 12 души. Тук по-високият клас се очаква да доведе до увеличаване на обемите на продажбите и японците започват да търсят все повече и повече това вино.
Във Франция браншът се стреми да докосне нова млада клиентела и организира тази нощ празненство с електронна музика в прочутата дискотека Ле Бен (Les Bains) в Париж.