Обединяваме сили с Radisson Hotel Group
Партньорството с Radisson Hotel Group ни отваря нови хоризонти за развитие и още по-силни позиции в бизнес сегмента на хотелиерската индустрия
Драгослав Минчев, генерален мениджър на Metropolitan Hotel Sofia:
Драгослав Минчев e завършил бакалавърска степен „Туризъм“ и магистърска степен „Стопанско Управление“ в СУ „Св. Климент Охридски“. Той е с 20 години опит в хотелиерството, а от 2015 г. е част от Metropolitan Hotel Sofia, където заема позицията Генерален Мениджър.
Г-н Минчев, Metropolitan Hotel Sofia вече е част от международния бранд Radisson Individuals. Какви са ползите хотелът да бъде част от такава голяма верига, след като толкова години беше независим?
Да, Metropolitan Hotel Sofia вече официално е част от семейството на Radisson Hotel Group. Не беше лесен път, а и времето, което инвестирахме в този проект, също не беше малко. Искахме да получим максимално много детайли, за да вземем информирано решение. Направихме задълбочено предварително проучване относно различните възможности, както и подробен анализ на пазара, продажбите, конкуренцията и перспективите за нашата организация. За мен всеки бизнес, всяка фирма може да се разглежда като жив организъм – има си своите естествени фази на съществуване в икономическото пространство: стартиране, развитие, ръст, зрялост, разширение и т.н. Всяка стъпка е свързана с промяна, с предприемачески риск, но това е смисълът на еволюцията – ако не се променяш, адаптираш и развиваш, губиш скорост и изоставаш.
Такъв е случаят и при нас – от своето откриване през 2007 г. Metropolitan Hotel Sofia не е спрял да се развива и да разгръща своя потенциал. Несъмнено се превърна в един от флагманите на 4-звездния бизнес сегмент в България, като обикновено рейтингите на клиентските платформи го нареждат до най-добрите световни брандове, представени в София, например. Всъщност високите оценки на нашите гости, както и предимствата на локацията бяха основни компоненти за мотивацията на Radisson Hotel Group да се завърне в София именно с този проект.
Вярвам, че ползите от това сътрудничество ще бъдат изразени във всеки възможен аспект. Radisson е един от най-разпознаваемите брандове във високия сегмент на хотелиерската индустрия на глобално ниво. Всички обекти на марката са отлично разположени в градски и бизнес зони или близо до летища, т.е. типични премиум локации. Хотелите, намиращи се в известни курорти, също са добре представени и позиционирани. Проучванията през последните години доказват, че все повече клиенти предпочитат да заложат „на сигурно“ и добре познато като гаранция за качество и високи стандарти.
Именно такава е и нашата цел – чрез афилиацията по-лесно да достигаме до нашите клиенти и да ги убедим да ни се доверят за своя престой в София. Друг важен момент е огромната маркетингова сила на веригата – мащабите и обхватът на активности наистина е несравним с възможностите на един независим солов играч, колкото и добър да е той.
Отделяме специално внимание и на човешкия фактор – всички знаем колко ключов и важен компонент е той в нашата индустрия. Свидетели сме на време, в което да намериш правилните хора е истинско предизвикателство. Надявам се, че достъпът до всеобхватната система за вътрешни обучения на RHG , както и възможността да се работи по световни стандарти, биха ни помогнали да намираме, изграждаме и развиваме нашите колеги.
Изминалите две години бяха трудни за сектора на пътуванията, а това неминуемо е засегнало и Вашата дейност. Това свързано ли е с решението Metropolitan Hotel Sofia да стане част от бранда Radisson Individuals?
Да, изминалите 2 години бяха изключително трудни за нашия сектор. Той се преобърна буквално с главата надолу и възстановяването ще отнеме доста време. Щетите са големи, но няма смисъл да се оплакваме, а по-скоро да търсим иновативни решения и изградим нови модели на работа. Който се адаптира към новите условия, ще се развива успешно, който не може – ще изпадне под силата на естествения подбор. Ако си мислим, че всичко отминава и ще си работим по същия начин както преди март 2020 г., просто се самозаблуждаваме и ще разберем нуждата от промяна по болезнен начин.
Ние решихме да обединим сили със световен бранд, вярвайки че това ще даде допълнителна добавена стойност към изключително успешния ход на Metropolitan Hotel Sofia през годините. Новото партньорство ще ни помогне за по-бързо възстановяване на бизнеса, устойчиво развитие и по-глобален обхват на дистрибуция на нашия продукт. А изборът на точно този бранд „Radisson Individuals” е абсолютно целенасочен и е израз на акцента върху нашите безспорни индивидуални качества и резултати, които сме постигнали до момента.
Пандемията доведе до огромни промени в редица сектори, както и в нагласите на потребителите – какви са те сред клиентите Ви и как успявате да им отговорите?
Пандемията засегна в по-голяма степен бизнес пътуванията и ние като основно обслужващи този сегмент го усетихме осезаемо. Нагласите у потребителите също се измениха – социалното дистанциране затвори хората вкъщи, в офиса и това ги принуди да прекарват повече време пред екраните – смартфони, таблети, компютри и т.н. Дигиталният маркетинг се разви с невиждани мащаби и се превърна в ключов фактор за всяка компания. Ние също се ориентирахме в тази посока и благодарение на екип от млади и талантливи хора се позиционирахме изключително успешно. Отговорихме на нарастващите нужди от онлайн комуникация с нашите клиенти и успешно и бързо откликваме на всички ревюта и коментари в клиентските платформи. Това се превърна в приоритет за нас, защото днешният потребител прекарва доста повече време пред екрана, четейки отзиви от други гости.
Постепенно започнахме да подменяме информационните носители от традиционно хартиени към дигитални – менюта за заведенията и услугите, директориите и т.н. Инсталирахме повече екрани в общите пространства, което дава възможност за лесно актуализиране на съдържанието и по-добро управление на продажбите в обекта.
Ако трябва да обобщим клиентските нагласи: определено потребителят стана по-информиран, по-взискателен и по-ориентиран към своите индивидуални нужди, което изправя индустрията ни пред нови и повече предизвикателства. Гъвкавост и оптимално време за реакция се превърнаха в наши основни приоритети.
Metropolitan Hotel Sofia е част от облика на София вече много години. За този период се наложи като предпочитано място за конгреси и бизнес събития, не на последно място и заради добрата локация. Бизнес пътуванията се очаква да започнат да се възстановяват постепенно, какви са Вашите наблюдения?
Възстановяването на бизнес пътуванията е пряка функция от рестриктиращите мерки поради пандемията. Тяхното постепенно отпускане на глобално ниво веднага има видим ефект и мога да кажа, че при нас последните месеци се забелязва съществен и устойчив ръст на посещенията. Локацията на хотела в бързо развиващата се бизнес зона на града и близостта до летището се оказват изключително благоприятни за нуждите на нашите гости.
Конгресите и събитията също бележат своя ръст през последните месеци , но той е доста по-малък спрямо бизнес пътуванията. Един семинар или конференция се организират трудно и изискват голям времеви хоризонт напред. Оптимист съм и вярвам, че скоро ще имаме позитивни резултати и в това направление. Въпреки навлизането на нови платформи за т.нар. „хибридни събития“, смятам че нищо не може да се сравни с личния контакт и възможност за общуване на живо.
Извън бизнес пътуванията се забелязва и ръст във вътрешния туризъм. С какво успявате да привлечете хората, които посещават столицата ни?
По време на пандемията и поради ограничените възможности за международно пътуване, ние трябваше да се преориентираме предимно към локалния пазар – вътрешен и от съседните държави – гости, основно пристигащи с личен автомобил. Тук отново ключова се оказа локацията на хотела – голяма и разпознаваема фасада на основния вход на града, с връзка към важни транспортни артерии, бизнес зоната и летището. Проблемите с трафика и паркирането в София също ни превръщат в предпочитан избор за посетителите с автомобил – разполагаме с много голям паркинг за гости. Услугата „park &fly” е търсена от клиенти, които отсядат за нощувка преди ранен полет, оставят автомобила си при нас и ползват бърз и комфортен транспорт до летището.
Несъмнено преди финализирането на партньорството Ви със световния бранд сте се срещнали с различни предизвикателства, какви бяха те и какви промени направихте преди да станете Metropolitan Hotel Sofia, a member of Radisson Individuals?
Преговорният процес беше доста продължителен, а поради ситуацията се наложи да се проведат много онлайн срещи, да се прочетат внимателно хиляди страници и да се направят съответните преводи и легализации на документите. Но извън това, не беше особено трудно да се достигне до разумно споразумение, защото и двете страни имахме желание този проект да се случи. Основните предизвикателства са на технологично ниво – нова операционна и резервационна системи със съответните модули и интерфейси, които изискват прецизна синхронизация и настройки. Именно тук са съсредоточени основните ни усилия, за да можем да се възползваме максимално от силата на бранда по отношение на продажби и маркетинг. Иначе в аспект на дооборудване и преустройство не се е налагало да правим генерални промени, защото хотелът е проектиран и построен с помощта на водещи професионалисти, за да отговаря на световно утвърдени стандарти и практики.
Как ще се развива хотелът след присъединяването му към веригата Radisson?
Това ще покаже единствено времето. Екипът е същият, така че продължаваме да работим на високи обороти и да се стремим към предоставяне на качествен продукт. Брандът може да помогне с продажбите и да генерира нови и разнообразни клиенти, но ние трябва да се фокусираме върху първокласното им обслужване и да оправдаваме техните очаквания. Фокус в две основни направления : 1) безупречно поддържане на материално-техническата база, включително постоянни инвестиции и иновации ; 2) непрекъснато развитие и обучение на човешкия капитал.
Какви нови услуги планирате да предложите на гостите си?
Metropolitan Hotel Sofia, a member of Radisson Individuals е позициониран в бизнес сегмента на хотелиерската индустрия. Това определя до голяма степен и вида услуги, които се предоставят на гостите. Бизнес посещенията са свързани обикновено с по-кратък престой на човек и по-малко физическо време, прекарано в хотела. Ние напълно покриваме обхвата от всички услуги и удобства, необходими за подобен престой. Следим внимателно новите концепции и технологии и винаги се стремим да бъдем актуални и иновативни. Присъединяването към семейството на Radisson Hotel Group ни дава ясен хоризонт в тази посока и ще можем да черпим полезно ноу-хау , придобито чрез добри оперативни модели от световни практики и опит.
Интервюто е направено в партньорство с Metropolitan Hotel Sofia.