Образователният министър: Около 60% от учениците искат да бъдат тествани
Над 46% от учителите са ваксинирани, посочи Николай Денков
Около 60 % от всички ученици са заявили, че искат да бъдат тествани, съобщи министърът на образованието и науката Николай Денков. Над 46% от учителите са ваксинирани, посочи образователният министър. От гимназиалния етап със зелен сертификат са 12.5% от децата.
Има тестове за всички училища за новата седмица. Ако има организация в учебните заведения, те могат да започнат още от утре да учат редовно. Около 60% от всички ученици са заявили, че искат да бъдат тествани. Процесът ще отнеме една-две седмици и огромното болшинство от учениците ще се върне в клас преди Коледа", сподели пред БНР образователният министър.
Той посочи, че ключова се е оказала промяната в заповедта на здравното министерството, с която се е разрешило едно вместо две тествания седмично. Денков уточни, че в склада има над 80 660 теста. „Имаме уверение, че се очакват още няколкостотин хиляди теста през следващата седмица. Нисък е процентът положителни проби при децата от 1 до 4 клас, но те стоят по-затворени вкъщи“, сподели образователният министър.
"Бих обсъдил със здравните власти да се гледа каква е заболеваемостта и колко са тестовете, на тази база да търсят решенията. Най-важното е решенията да се вземат съвместно, защото не са само здравни, имат социални последици, влияят върху родителите, оттам и върху икономическата ситуация. Това е институционален проблем и това трябва да бъде променено", допълни Денков в предаването "Неделя 150".
Според него е безотговорно от Министерството на здравеопазването (МЗ) да правят изказвания, които рефлектират върху родителите и учениците по неправилен начин.
Целият абсурд е, че нашето министерство беше позиционирано като такова, което спира учениците да влязат в клас. Който пази здравето на хората, трябва да си обяснява мерките, с които го пази. Ние трябва да пазим здравето на учениците в рамките на това, което е задало МЗ, и да се грижим учениците да бъдат в клас", разясни Денков.
Според него въпросът за нарушенията в учебния материал може да бъде наваксан, но няма как да се компенсират пропуснатите процеси по социализация на подрастващите.