Обществената поръчка за електронните билети се рестартира
След жалби на три компании до антимонополния регулатор
Центърът за градска мобилност (ЦГМ) ще рестартира търга за
тикет системата в столичния градски транспорт. Обществената поръчка първоначално е била
спряна временно заради жалби, подадени до Комисията за защита на конкуренцията, но сега е взето решение за пускането й изцяло наново.
Три компании в сферата на информационните и телекомуникационните системи са атакували търга в антимонополния регулатор заради решението за откриване на процедурата. Това са дружествата "Бърнърс енд Зимар" АД, "Глобал Софтуеър Солюшънс" ЕООД и "Аосия България" ЕАД.
Общинското дружество планира да спре поръчката сега и да я стартира отново след две седмици, съобщават от ЦГМ. На заинтересувалите се от търга е бил организиран „ден на отворените врати“. 14 фирми с общо 43 представители са имали възможност да „добият директна представа за естеството на работата“.
След като са се запознали на място с работата, някои от компаниите са изпратили уточняващи въпроси и искания за удължаване на срока, за да могат да отговорят на изискванията на поръчката. При изтекли нормативни срокове, Центърът за градска мобилност като възложител не би могъл да отговори на исканията на кандидатите в рамките на съществуващата процедура, без да я рестартира, се казва още в съобщението.
За да предотврати последващи жалби до КЗК от ЦГМ са взели решение поръчката да се стартира наново, за да могат фирмите да получат отговори и да представят оферти за реализацията на поръчката. Сред въпросите на участниците има такива, касаещи техническите параметри на системата и реализацията им, легализирането на финансовата отчетност на участник от чужбина през заклет преводач, за документите на самите фирми, свързани със свидетелства за съдимост или приходи и други.
От ЦГМ припомнят, че поръчката за изпълнение на тикет-система е за 10 години като се изисква нова технологична инфраструктура, която включва въвеждане в експлоатация на 15 хил. устройства, на над 1 350 напълно оборудвани превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции, над 80 търговски обекта, интеграция на съществуващите системи, обучението на 3 000 служители на ЦГМ и транспортните оператори. Тук влиза и центъра за видеонаблюдение. Очаквано дневно натоварване на системата: над 1 млн. транзакции. Системата ще позволи на пътниците да бъдат таксувани за време или за разстояние като ползват един превозен документ за цялата мрежа.