Обувки, които обикалят света
Как Валентина Безуханова, Сабина Гьошева и Деница Бумбарова нямаха никакъв опит в обувното производство, а създадоха престижен бранд
Винаги има начин и дори липсата на опит не е преграда стига да имаш визията как да направиш онази уникална пазарна комбинация от знания, умения и обстоятелства, които да ти позволят да разработиш добре продаван продукт. Това показва успешният бизнес старт на трите млади дами Валентина Безуханова, Сабина Гьошева и Деница Бумбарова, които създадоха бранда By FAR. Между тях се преплитат роднински връзки, споени от приятелство, а вече и от общ бизнес.
Фамилна мрежа
Валентина Безуханова и Сабина Гьошева са близначки, а Деница Бумбарова е тяхна приятелка и роднина. Те са свързани и чрез съпрузите си, двама от които са братя. От няколко години Деница живее в Сидни, а Валентина и Сабина са основно в България, но пътуват много. Идеята за този нов бизнес се ражда при гостуване в Австралия. Първите букви от имената на техните момчета Филип, Алек и Роман дават името на марката за дамски обувки By FAR.
Традицията е от значение
Първоначално решават да изнасят български обувки, но не намират подходящи. Затова се насочват към инвестиция в изграждането на марка в достъпния луксозен сегмент. Стартират бизнеса си в началото на 2016 г., убедени, че България е идеалното място за такова производство поради добрата традиция в обувната индустрия. И не става въпрос само за възможността да снижат разходите, а по-скоро да се възползват от доброто качество, което е под носа ни, като същевременно дърпат конците на самия производствен процес. И трите нямат никакъв опит в проектирането и производството на обувки. Но си казват, че никой не знае дали може да направи нещо, докато не опита. Установяват, че най-важното при вграждането на марката е намирането на подходящите партньори, които ще компенсират тяхната липса на ноу-хау. Сработват се с фирма "Ингилиз – 2009" в Пещера, в която умеят да правят обувки.
Три в едно
И трите влагат много страст в този проект и фактът, че са така близки помежду си, дава още по-голяма сила на начинанието. Валентина Безуханова е завършила мениджмънт и медии в Англия и Швейцария, Сабина Гьошева – маркетинг в Англия, а Деница Бумбарова - история на изкуството в Нов български университет. Всяка от тях намира своето място във веригата от производството до пазара и се е съсредоточила върху конкретен аспект от развитието на компанията. Сабина е добра в управлението на финансовите потоци, Деница е творческият директор и отговаря за артистичната визия, а Валентина се занимавам с маркетинга и PR-а.
Пазарна ниша
Обувки се произвеждат по цял свят от много производители. Модната индустрия е пренаситена и затова още от самото начало основателките на By FAR са наясно, че трябва да приложат различен подход, за да се откроят в огромното предлагане. Те знаят, че се купуват не толкова обувки, колкото начин на живот и образ на жената, която брандът въплъщава. Техният продукт не е предназначен за масовия потребител, той е със специфична естетика и трябва да намери своето специфично място на пазара. Марката се позиционира като достъпен лукс, тъй като обувките се изработват от остатъци от кожа, събрали от престижни италиански фабрики. Този екологичен подход към производството дава основна добавена стойност. Така че обувките на By FAR имат съвременен дизайн, но в тях е заложено и винтидж усещане, с грижа за опазването на околната среда.
Тайната на възхода
„Нашата сила е да намерим баланс между дизайна, лукса и модните тенденции”, уверяват предприемчивите дами. Вслушват се в своите клиенти, пресата, купувачите и т. нар. инфлуенсъри и съобразяват с това и своите продукти, и стъпките при изграждането имиджа на марката. Те нямат амбицията да са в постоянно надбягване с модните тенденции, а по-скоро се стремят да задават нов тренд. Вече имат разпознаваем образ и стил, а желанието за развитие изключва да се оставят изцяло на неспирната модна динамика и нестабилните пазарни тенденции. Затова имат подход и към производството, и към пазара.
Бързият възход на By FAR бе забелязан от Endeavour и трите основателки на компанията станаха част от световната предприемаческа мрежа. Този нов щрих в тяхната история на успеха със сигурност ще спомогне за още по-бърз и устойчив растеж.