6 основни правила на добрия управител
Бизнесът има нужда от подкрепа и отвън, и отвътре
Когато човек за първи път заеме ръководна позиция, той често установява, че качествата, довели до този успех, не му вършат добра работа в управлението на работата. Затова ето какви са основните съвети на бизнес консултанта и психотерапевт Наоми Шрагай за добро ръководене на динамиката в офиса:
1. По-спокойно
Някои от личностните черти, оказали полза в миналото, сега може да се изправят срещу вас. Перфекционизмът например може да е бил полезен да си вършите добре работата и да ви пази от критики. Когато обаче сте лидер, перфекционизмът започва да хаби твърде много време. По същия начин нарцисизмът, който може би е спомогнал за някогашното повишение, трябва да бъде обуздан и постепенно заменен с емпатия.
2. Откажете се от похвалите
С по-високата заплата и повишеният статут идват и някои жертви. Ще загубите удоволствието да имате близки колеги например. Освен това заслугите и похвалите за добре свършената работа вече принадлежат на персонала ви.
3. Избягвайте да се заобикаляте с винаги съгласни хора
Човекът с власт трябва да помни, че хората, близки до него, вероятно ще му казват това, което иска да чуе. Това означава, че мениджърът трябва внимателно да слуша не само какво му казват те, но и какво премълчават.
4. Не бягайте от конфликтите
Лидерите често избягват конфликтите, за да не влошават ситуацията. Споровете обаче не изчезват, когато бъдат оставени на страна – те се появяват отново, още по-разгорещени и трудни за потушаване.
5. Показвайте, че ви е грижа
Много лидери подминават факта, че всеки си има свой живот и семейство извън работата. За много мениджъри идеалният служител е някой разведен, който живее в празен апартамент, взима си спален чувал и се мести в офиса да работи по 24 часа на ден. Ако обаче човекът на ръководна позиция демонстрира, че го е грижа за хората, то той ще получи в замяна лоялност и доверие. Съветът на психотерапевтите е управителите да опознават екипа си и да помнят, че всеки човек си има своя личностна и професионална история, влияеща на характера му.
6. Търсете съвет
Подкрепата и отвътре, и отвън, е от ключово значение за един бизнес. Ако установите, че продължавате с вредното поведение, поровете се по-надълбоко. Можете да се обърнете и към психотерапевт или т.нар. „коуч“, който да ви посъветва как най-добре да управлявате динамиката в офиса.