80% от автосервизите в България работят на черно
От “Съюз на автосервизите\" предлагат да се забрани вносът на коли над 10 г.
~ 1 мин.
80% от автосервизите в страната работят в сивия сектор. Това съобщи Емил Германов, председател на сдружение “Съюз на автосервизите", цитиран от БТА.
Една от основните причини за това е, чe ĸъм мoмeнтa нямa дeйcтвaщ зaĸoн зa дeйнocттa им. Πpoблeмът c нелегалните автосервизи е, чe нямaт ĸacoви aпapaти, нямaт тpyдoви дoгoвopи зa cлyжитeлитe, нитo пъĸ нeoбxoдимoтo oбopyдвaнe. Toвa вoди и дo yвeличeнa oпacнocт oт ĸaтacтpoфи зapaди нeĸaчecтвeн peмoнт, категоричен е Гepмaнoв.
„Цените при тях са два-три пъти по-ниски, защото не плащат никакви данъци и осигуровки. За да се доближат до цените на нелегалните сервизи, се налага регистрираните обекти да правят компромиси с качеството”, коментира още той.
Наблюденията на Емил Германов показват, че държавата и общините не желаят да се занимават със сивата икономика при дейността на автосервизите.
В началото на 2017 г. в страната са били регистрирани над 4 млн. автомобили, от които на възраст над десет години са около 3.5 милиона. Броят на старите автомобили се увеличава, защото годишно се регистрират повече от 200 хиляди стари коли и едва около 30 хиляди нови, каза Германов. Той посочи, че подкрепя идеята, да се забрани вносът на леки коли, които са по-стари от десет години.