75% от онлайн търговците в Европа не са запознати с новите стандарти за плащания
Те влизат в сила следващата година
75% от онлайн търговците в Европа не са запознати с новите стандарти за защита, които влизат в сила следващата година, показва проучване на Mastercard, обхващащо малка група от онлайн търговци в Европа.
Въвеждането на новите стандарти цели да подобри дигиталните плащания и да въведе нова ера на стандарти за сигурност, но едва 14% от анкетираните онлайн търговци подкрепят SCA. 51% от тях споделят, че ще са готови да отговорят на новите правила след септември 2019 г., или изобщо няма да подкрепят промяната.
SCA ще бъде задължителна в съответствие с Директивата за платежните услуги 2 (PSD2) от септември 2019 г. Преди това, обаче, онлайн търговците трябва да са подготвени.
Преди лятото на 2019 г. те трябва да изпълнят следните изисквания:
- Да се свържат със своя доставчик на платежни услуги, за да са сигурни, че бизнесът им е готов и е включен в Identity Check.
- Да обучат техните потребители, които е хубаво да знаят, че ще се правят промени в начина на плащане, като се подчертаят ползите от тях. (Няма нужда да си спомняте паролите и вероятното намаляване на измамите).
Успоредно с това банките също ще включат своите картодържатели в Identity Check и ще им предложат по-добри методи за удостоверяване, включително биометрично удостоверяване.
Подобно решение за по-лесно плащане онлайн ще представи и Mastercard. Identity Check е базирано на EMV 3DS, което предоставя по-безпроблемно онлайн плащане за потребителите. Новото решение също така подкрепя изисквания на SCA на Директивата за платежните услуги. Пробни тестове показват, че новото решение води до по-малко измами, по-нисък брой на отхвърлени карти и по-лесна идентификация на потребителя.
"Identity Check е решение с EMV 3DS и използва методи за идентификация в реално време, като динамични пароли, биометрични данни (включително пръстови отпечатъци, разпознаване на лица и на глас), за да предоставим по-сигурно онлайн изживяване, което е подходящо за бъдещето на електронна търговия", коментира Милан Гаудър, изпълнителен вицепрезидент „Услуги” в Mastercard Europe.