Пандемията сви наполовина продажбите на H&M за тримесечието
Ръстът на онлайн търговията е 36%
~ 1 мин.
Вторият по големина в света търговец на облекла H&M отчете в понеделник рязък, но по-малък от очакваното спад в продажбите през второто тримесечие, след като мерките за забавяне на пандемията от COVID-19 удариха сектора.
Нетните продажби на шведската компания за трите месеца до 31 май падат с 50% спрямо година по-рано до 28.7 млрд. крони (3.1 млрд. долара). Анализаторите прогнозираха средно спад до 27.5 млрд. крони, показват данните на Refinitiv. Онлайн продажбите обаче скачат с 36%, съобщава Reuters.
H&M, която започна постепенно да отваря отново магазините си в края на април, след като около 80% бяха затворени от пандемията, заяви, че продажбите в местна валута през първите 13 дни на юни са намалели с 30%.
„Темпът на възстановяване на продажбите варира в голяма степен в зависимост от пазарите“, каза компанията.
H&M, която ще даде пълния си финансов отчет за тримесечието на 26 юни, заяви, че 18% от нейните 5 058 магазина остават временно затворени.
Нетните продажби на шведската компания за трите месеца до 31 май падат с 50% спрямо година по-рано до 28.7 млрд. крони (3.1 млрд. долара). Анализаторите прогнозираха средно спад до 27.5 млрд. крони, показват данните на Refinitiv. Онлайн продажбите обаче скачат с 36%, съобщава Reuters.
H&M, която започна постепенно да отваря отново магазините си в края на април, след като около 80% бяха затворени от пандемията, заяви, че продажбите в местна валута през първите 13 дни на юни са намалели с 30%.
„Темпът на възстановяване на продажбите варира в голяма степен в зависимост от пазарите“, каза компанията.
H&M, която ще даде пълния си финансов отчет за тримесечието на 26 юни, заяви, че 18% от нейните 5 058 магазина остават временно затворени.
Анализаторът на RBC Ричард Чембърлейн заяви, че остава относително предпазлив по отношение на прогнозите за маржа и запасите. Той прогнозира, че продажбите ще се възстановяват постепенно.
Най-големият конкурент на H&M – испанската Inditex, която е собственик на марката Zara, регистрира спад на продажбите с 44% за периода февруари-април, като продажбите в постоянна валута спадат с 34% за 2-8 юни.