Павлова: Коалицията се разпадна още преди изборите
АМ „Хемус“ и АМ „Струма“ са с национално значение, би било престъпление да не бъдат довършени
Коалицията и мнозинството се разпаднаха още
преди изборите. Това заяви министърът на регионалното развитие в оставка Лиляна Павлова
пред Канал 3.
„Още по време на предизборната кампания видяхме, че мнозинството се разпадна, коалицията също и правителството вече нямаше как да функционира. Видимо е, че вече няма работещо мнозинство, нито подкрепа за политиките, които провеждахме“, подчерта Павлова.
„Единствената честна позиция, която можем да заемем и заехме, е да отидем на избори. Нека хората да гласуват и да подредят тези, които искат да видят в парламента, тези на които имат доверие да ги управляват“, обясни тя.
Регионалният министър коментира и потенциалът на досегашната опозиция да управлява държавата и европейските проекти.
„Те не могат да изпълняват добре проекти, не могат да ги изпълняват докрай. Винаги имат добри намерения – дали ще са енергийни шлемове, или други мегаломански проекти, няма значение. Те са силни в приказките, но са много слаби в делата. Това е разликата между тях и ГЕРБ“, посочи Павлова.
Не беше пропусната и темата за санирането. „Когато започнахме програмата за санирането, БСП не я искаха и водеха почти 2 години анти кампания. След като видяха, че тя работи и в нея има огромни ползи и ефекти, изведнъж преживяха катарзис и вече я подкрепят, но искат те да я управляват централизирано“, обясни министърът.
Благодарение на средствата от по-скъпите винетки, през 2017 г. ще има повече пари за пътища – Агенция „Пътна инфраструктура“ ще има на разположение 300 млн. лв. Това е с почти 100 млн. лв. повече от настоящата. Допълнителните средства ще бъдат насочени най-вече към ремонт на пътищата в Северна и Северозападна България.
Павлова подчерта, че има 2 проекта с национално значение, които трябва да бъдат довършени на всяка цена, независимо кой управлява държавата.
„АМ „Хемус“ и АМ „Струма“ са двата проекта с национално значение. Те са над интереса на политическите партии, които и да са те. Би било престъпление, ако някои ги спре и не ги довърши“, категорична бе тя.
Ако през 2017 г. не се избере трасето и през 2018 г. не започне да се строи АМ „Струма“, ние ще изгубим безвъзмездните европейски средства и завинаги ще останем в тапата на катастрофите, предупреди Павлова.
Тя катетгорично отрече слуховете, че ще бъде предложена за еврокомисар. „Такава тема не стои на дневен ред“, заяви Лиляна Павлова.