Пазарът на спортни стоки в България расте с бързи темпове
Всяка година нарастването е с 20-30%, а обемът вече достига 200 млн. лв.
~ 2 мин.
Пазарът на спортни стоки в България расте средно с 20-30% годишно, като в момента стойностният му обем се оценява на 200 млн. лв. Това каза Красимир Цонов, изпълнителен директор на българската верига магазини за спортни стоки „Спорт Депо“ пред Bloomberg TV Bulgaria. Според него тези бързи темпове на нарастване се дължат на нарастващото желание на хората в България да спортуват.
Той коментира и разликите между разбиранията на българите и европейците по отношение на спорта. „Спортните стоки, които се купуват у нас, не са за спортуване преди всичко, а са по-скоро за свободното време. Търсят се неща, свързани със спортове като бягане, велосипедни спортове, фитнес, йога, волейбол и футбол за децата. Общо взето се опитваме да променим културата на хората и да ги насочим към спорта“, казва той.
Красимир Цонов дава пример как в Европа дори разходката в планината се прави с професионална екипировка. „Там може да видите хора с хубави раници, с хубави туристически обувки. Ако отидете на Рилските езера в България, може да видите включително хора с джапанки. При нас тази култура изостава, но вървим в правилната посока“, добавя той.
Според него дори да има рецесия в Европа, тя няма да се отрази съществено на пазара на спортни стоки в България, тъй като нас пазарът е все още твърде малък – несравним с другите държави от Западна Европа. „За спортните стоки много важен е климата. Ако има хубава зима, хората си купуват екипировка. Когато зимата закъснее и снегът падне чак януари например, тогава хората решават да оставят евентуално за следващата година”, добавя Цонов.
По отношение на ефекта, който ще има Brexit върху продажбите на спортни стоки в България, той смята, че може да се очаква корекция нагоре в цените, но почти незначителна. „Аз смятам, че след Brexit ще има леки сътресения от гледна точка на доставките и поръчките. Лично ние не се презапасяваме със стоки от Великобритания, защото работим с много други марки“, казва директорът на „Спорт Депо“. „Тези компании, например Speedo, ще трябва да направят изнесени складове в Европа. Няма как бизнесът да се управлява по същия начин, както досега. Ще има някакво оскъпяване, докъм 5%, но няма да се отрази на крайния клиент много“, смята Цонов.