Скокообразно ценообразуване: Атракционните паркове по света променят модела на таксуване
Legoland е поредният парк, който увеличава цените при слънчево време
Атракционният парк Legoland обяви нестандартна схема, по която ще увеличи цените за посетителите това лято. В топлите и слънчеви дни те ще бъдат таксувани по-скъпо в сравнение с дъждовните, пише Fortune.
Компанията Merlin Entertainments, която управлява Legoland, Музея на Мадам Тюсо и Окото на Лондон, планира да въведе скокообразно ценообразуване в горещия сезон – както е с такситата или хотелите.
В случая с Legoland това означава по-евтини билети в дъждовните делнични дни в сравнение с летните уикенди.
Това гарантира, че преживяването в пиковия период е оптимизирано, като се избягва пренаселеността“, заяви говорител на Merlin пред Fortune.
Посетителите напълно са променили моделите си на харчене, казват от парка. Главният изпълнителен директор на Merlin Скот О'Нийл отбелязва, че гостите избират по-малко атракции, но харчат повече за тези, които посещават, така че динамичното ценообразуване може да се окаже по-доходоносно за компанията.
Един от всеки четирима посетители във Великобритания е бил в атракция на Merlin, което показва силен интерес към обекти като Музея на Мадам Тюсо и Окото на Лондон.
Приходите, свързани с Legoland, са се увеличили с 1% на годишна база благодарение на туристическия трафик от Азия и Европа.
Компанията обаче претърпя загуба в размер на 214 млн. паунда, дължаща се на отписването на стойността на по-новите ѝ паркове в Ню Йорк и Южна Корея. Те бяха открити по време на пандемията и все още не са показали добри резултати, допълва още Fortune.
Не е ясно кога ще започне да действа динамичното ценообразуване в Legoland и дали ще се прилага за всички атракциони по света, но това няма да е първият тематичен парк, който въвежда този метод.
Disneyland повиши цените за различните „нива“ на посетителите още миналата година, за да се справи с нарастващите разходи и тълпите от туристи.
Индустрията на услугите, особено авиокомпаниите и хотелите, отдавна прибягват до динамични модели на ценообразуване като начин за управление на търсенето и за получаване на по-големи приходи в периоди на силен трафик.