Полската „Щадлер“ ще достави 7-те двуетажни влака по ПВУ
Транспортният министър Георги Гвоздейков се разбърза с избора на изпълнител – няколко дни преди идването на служебното правителство
Министерство на транспорта избра полската „Щадлер“ за доставчик на 7 двуетажни електрически влака, финансирани по Плана за възстановяване. Това бе очаквано, тъй като компанията бе единственият кандидат, който подаде оферта в процедурата. Предложението ѝ е 300.5 млн. лв. без ДДС, което със 100 млн. лв. под прогнозната стойност на поръчката.
Предстои в законоустановените срокове да бъде подписан договорът с избрания изпълнител“, посочват от пресцентъра на Министерството на транспорта.
Припомняме, че търгът бе с индикативна стойност над 410 млн. лв. без ДДС. Първоначалният срок за подаване на оферти бе 14 март, но впоследствие бе удължен от Министерство на транспорта до 28 март.
Всъщност полската компания бе тази, която обжалва разясненията, получени от министерството в предишния търг за двуетажните влакове. Поръчката впоследствие бе прекратена, тъй като тогава единствено китайската CRRC Zhuzhou Locomotive CO прояви интерес, но даде прекалено дълъг срок за доставка.
Решението за избор на изпълнител е подписано от министъра на транспорта Георги Гвоздейков днес, четвъртък. От него става ясно, че Комисията е присъдила 88.7 точки на компанията. Срокът за доставка е 26 месеца, колкото бе заложен в условията на процедурата.
Другите поръчки
Припомняме, че търгът за двуетажните влакове е една от общо 4-те процедури, стартирани от ресорното ведомство. Като обобщение може да се каже, че един търг и половина е реализиран до момента. Ако Гвоздейков не намери място в служебното правителство, друг министър след него ще трябва да довърши несвършената досега работа.
През февруари министърът подписа договора с българската компания „Експрес Сервиз“ за доставката на 9 електрически маневрени локомотива. Стойността на инвестицията е в размер над 10.5 млн. лв. без ДДС. Въпреки това оттогава досега от министерството не обявяват нова процедура за доставката на останалите 9 локомотива за частично електрифицираните депа.
По отношение на другите две поръчки от министерството съобщават, че от утре, петък, започват преговорите с испанската компания „Patentes Talgo SL” за доставката на 20 push-pull влака. Припомняме, че това е най-скъпата поръчка с прогнозна стойност над 1.2 млрд. лв. и се проверяваше от Европейската комисия заради участието на китайската компанията, която според европейските институции получава чуждестранна субсидия, която изкривява вътрешния пазар.
Обществената поръчка за доставка на 35 електрически мотрисни влака предстои да бъде възобновена на етап подаване на оферти със срок до 11 април 2024 г., казват още от ведомството. Реално компаниите ще имат само още 5 дни, за да подават оферти. Припомняме, че поръчката бе временно спряна заради жалба на френската „Алстом“, но Комисията за защита на конкуренцията не уважи мотивите ѝ.