Пощенска банка пуска първия банков кредитен чатбот
С електронния виртуален асистент може да говорим в Messenger на Facebook 24/7
Пощенска банка разработи първия банков кредитен чатбот у нас – EVA (Electronic Virtual Assistant), който ще отговаря на клиенти в популярното приложение Facebook Messenger. Той ще е на линия 24/7, за да предоставя полезна и структурирана информация за различни банкови продукти като потребителски кредити, кредитни карти и програми за обединение на задълженията. Със стартирането на собствен чатбот Пощенска банка прави поредна крачка в прилагането на иновативни финансови решения и услуги, които да улесняват максимално потребителите.
„Идеята за създаването на EVA дойде като естествено продължение на стратегията за дигитализация на Пощенска банка и стремежа ни да общуваме с клиентите си по най-удобния за тях начин. Броят на използващите платформата Facebook непрекъснато се увеличава, като техният брой в България, по данни на www.statista.com, е повече от два милиона. Анализите ни показаха, че хората все по-често търсят неформално общуване със своята банка, независимо дали са вкъщи, в офиса, на кафе или пътуват с приятели – те искат банковият клон да е в телефоните им. Нашият отговор на тази потребност е създаването на чатбота EVA. Сега потребителите могат да получат необходимата им информация в директен разговор с него в Messenger-а, без да нарушават комфорта си. Чрез EVA даваме на потребителите уникалната възможност да изберат подходящи решения според финансовите си нужди, като общуват с банката лесно – така, както комуникират със своите познати. Идеята ни е чатботът постоянно да се развива и услугите, които ще се предоставят чрез него, да стават все повече“, коментират от Пощенска банка.
Чатботът представлява
софтуерно решение, което позволява да се отговаря автоматично на най-често задаваните въпроси чрез текст, снимки,
линкове и други елементи. Той е електронен
виртуален асистент, който консултира потребителите дистанционно по-бързо и чрез предпочитаните
от тях устройства. Чатботът е модерен и все по-предпочитан начин за
комуникация, защото подобрява процеса на обслужване, предлага на потребителите персонализирани
услуги и подобрява изживяването им в контакта с компанията. Големият му позитив е, че е на линия 24 часа и е леснодостъпен – само
с влизане в Messenger.
EVA,
чатботът на Пощенска банка, има собствена Facebook страница. Потребителите могат да пишат на EVA и през официалната фейсбук страница на Пощенска банка –